• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

آلرژی فصلی و راه‌های مقابله آن

  • کد خبر : 5856
  • 17 سپتامبر 2019 - 5:59

حساسیت و آلرژی فصلی در واقع نوعی آلرژی موضوعی است که شاید بسیاری از مردم در سراسر جهان با آن مشکل داشته باشند و همیشه از روند آن ناراضی هستند، این اختلال واکنش های مختلفی به همراه دارد که بعضا فرد را بسیار آزرده و ناراحت می کند

چشم‌های سرخ و ملتهب که انگار شب تا صبح های‌های گریسته، صدای دورگه که از ته چاه در می‌آید، بینی سرخ که مدام ‌باید با دستمال کاغذی مچاله‌اش کرد تا از خارش بیفتد و به همه اینها سرفه و عطسه را هم اضافه کنید، اوضاع نابسامان تکمیل می‌شود.

 نه، اشتباه نکنید اینها حال و روز کسی که دچار ویروس سرماخوردگی شده، نیست. نه! اینها نشانه‌های یک بخت‌برگشته‌ای است که فصل نارنجی و رومانتیک پاییز پیش از رعایت روال تقویم، بار وبندیل حساسیت‌‌های فصل را روی چشم و بینی و گلویش خراب کرده است. حساسیت‌های فصلی اولین هدیه ناخواسته بعضی افراد از پاییز است که حتی قبل از رسیدنش یعنی در پایان تابستان از راه می‌رسد و دمار از روزگار افراد بخت‌برگشته در می‌آورد. اگر شما یا اطرافیان‌تان هم از آن دسته از مبتلایان به پاییز هستید با ما در این نوشتار همراه شوید

آلرژی فصلی

راه رهایی از حساسیت‌های پاییزی چیست؟

مرتضی فلاح‌پور متخصص آسم و آلرژی گفت : پاییز، فصل سختی برای مبتلایان به آلرژی خواهد بود. آلرژی‌های فصلی، یکی از شایع‌ترین حساسیت‌هاست که در افراد ظاهر می‌شود. حتی اگر افراد قبلاً دچار آلرژی نشده باشند، ممکن است علائم آلرژی فصلی در آنها بروز کند.

وی در ادامه افزود: زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، آلرژی نسبت به موادی مانند گرده گیاهان، برخی داروها، مو و پشم و پر حیوانات، گردوغبار هوا، بعضی غذا‌ها و نیش حشرات به وجود می‌آید. این مواد آلرژی‌زا باعث می‌شوند که سیستم ایمنی بدن بیش از حد فعال شود و علائم حساسیت را در بدن ایجاد کند. البته حساسیت و آلرژی سنین پایین‌تر را بیشتر درگیر می‌کند.

فلاح‌پور درباره علائم آلرژی متذکر شد: نشانه‌ها و علائمی همچون مشکلاتی در تنفس، گرفتگی بینی، عطسه، آب‌ریزش بینی و چشم‌ها، خارش و تورم پوست، پوست خشک و قرمز، حتی بروز جوش‌های پوستی در فرد مبتلا ظاهر می‌شود.
وی تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با ماده یا محرک‌های آلرژی‌زا، دوری و فاصله گرفتن از این مواد است. افراد تا می‌توانند در این فصول کمتر از خانه خارج شوند و هنگام خروج از ماسک‌های ویژه استفاده کنند تا کمتر در معرض گردوخاک قرار گیرند.
متخصص آلرژی و آسم افزود: حتماً داخل خانه یا ماشین‌هایتان از دستگاه‌های بخور استفاده کنید. افراد باید توجه کنند که درمان‌های خودسرانه موجب تشدید حساسیت خواهد شد. عدم توجه به آلرژی می‌تواند موجب بروز مشکلات ریوی و تنفسی شود. پس افراد قبل از انجام اقدامات خودسرانه حتماً با پزشک مربوطه مشورت کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=5856

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.