• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

اعزام به خدمت سربازان مناطق سیل‌ زده به تعویق افتاد

  • کد خبر : 1144
  • 28 مارس 2019 - 8:36

سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: مشمولان و کارکنان وظیفه مناطق سیل زده استان‌های گلستان و مازندران می‌توانند از تسهیلاتی مانند تعویق تاریخ اعزم به خدمت، مرخصی اضطراری و… بهره‌مند شوند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  تسهیلات ویژه به سربازان ساکن  مناطق سیل زده برخی از شهرهای استان‌های گلستان و مازندران مانند  آق‌قلا، گمیشان، آزادشهر، بندر ترکمن، سیمرغ، میانرود، بهشهر، سوادکوه شمالی، نکا و…. درباره نحوه سربازی و اعزام به سربازی مشمولان ساکن در این مناطق اتخاذ شد.

بر این اساس، اعزام مشمولان سربازی مناطق سیل‌ زده با دو ماه تعویق انجام خواهد شد و مشمولانی که می‌بایست در تاریخ ۱۹ فروردین و اول و ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۹۸ به سربازی اعزام شوند، موعد اعزامشان متعاقباً اعلام می‌شود.

مناطق سیل‌ زده

یک ماه مرخصی اضطراری برای سربازان مناطق سیل‌ زده

شایان ذکر است در این اطلاعیه امده است که کارکنان وظیفه مناطق سیل‌ زده که در سایر استان‌ها خدمت می کنند، به مدت یک ماه به مرخصی اضطراری فرستاده خواهند شد.

سایر سربازان مناطق سیل‌ زده که به شهرهای آنها خسارت جدی وارد نشده است از حداکثر یک هفته مرخصی اضطراری برخوردار خواهند شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح متذکر شد سربازان یگان های نظامی و انتظامی مستقر در این استان ها که در مأموریت بوده و در حال کمک به مردم در مناطق سیل زده هستند، یک ماه مرخصی اضطراری آنان در اختیار فرماندهان یگان‌ها بوده، انشاءالله پس از پایان ماموریت داده خواهد شد.

جزئیات موضوع پس از بررسی همه جانبه این حادثه و وضعیت حادثه دیدگان مطابقا اعلام خواهد شد

سیل گلستان و مازندران

از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران، سیل جاری شد که  موجب خسارت‌های مالی  زیادی برای ساکنین این استان‌ها و همچنین فوت ۱۳ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۱۶ نفر از شد.

 در این حادثه طبیعی، در طی دو روز ۳۰۰ میلی‌متر بارش رخ داده که برابر متوسط بارش یک‌ساله استان گلستان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که دیگر مناطق این استان نیز با بارشی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کل بارش سالانه در بازه زمانی کمتر از پنج روز رودررو بوده‌اند.

این حجم از بارش در این منطقه در تمام دوران ثبت داده‌های هواشناختی، دست‌کم در هفتاد سال گذشته، بی‌سابقه بوده‌است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. یک ماه مرخصی کم نیست؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.