• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

افزایش وام مسکن تا ۶۰ درصد

  • کد خبر : 1225
  • 31 مارس 2019 - 10:05

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی وام مسکن گفت : قیمت های بازار مسکن در حال حاضر برای آن دسته از جوانانی که قصد خرید مسکن دارند،مناسب نمیباشد.

 محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که قیمت بازار مسکن در حال حاضر برای آن دسته از جوانانی که قصد خرید مسکن دارند مناسب نیست ، بیان کرد : اکثر مسکن های موجود در بازار توسط عده ای از افرادی که هیچ تخصصی در این صنعت ندارند عرضه میشود.تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی برا این است که عرضه و تقاضا را در بازار مسکن تقویت کنیم و از همین رو عرضه زمین ، سهولت در دادن مجوزهای لازم و حتی حذف هزینه ها برای عملیات ساختمانی و ارائه تسهیلات قابل ملاحظه و قابل انتقال به خریدار برای سازندگان مسکن را در نظر گرفتیم.

ایشان با اشاره به طرح جدیدی که توسط رئیس جمهور رونمایی شد گفت: ساخت واحد های مسکونی برنامه ریزی شده در این طرح در نقاط مختلف کشور آغاز شده.این طرح ازبزرگترین پروژه های عمرانی کشور محسوب میشود

افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات نسبت به سال گذشته

افزایش ۶۰ درصدی تسهیلات مسکن نسبت به سال گذشته

محمد اسلامی در ادامه گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح حدود ۶۰ درصد به نسبت تسهیلات اسفند سال گذشته افزایش داشته است.این تسهیلات به سازندگان تعلق میگیرد که مسکن ساخته شود و از سوی دیگر عرضه در بازار تقویت شود.این تسهیلات موجب خواهد شد که قدرت تولید مسکن بالا برود.در صورت افزایش عرضه در بازار تعادل در بازار را شاهد خواهیم بود

آقای اسلامی معضل مسکن های خالی از سکنه را ناشی از انگیزه کسب سود توسط برخی از سازندگان دانست و گفت: وجود چنین معضلی برای منابع ملی یک تله به شمار میرود.چرا که این واحد ها منابع کشور را حبس کرده و بخش عمده ای از صنعت کشور را به رکود کشانده اند.

افزایش واحدهای مسکونی قابل سکونت

افزایش واحدهای مسکونی قابل سکونت

وزیر راه و شهرسازی از ایجاد شهر های جدید به منظور افزایش واحدهای  مسکونی قابل سکونت خبر داد . به طوری که در حومه شهر های بزرگ شهرک های مسکونی ایجاد شود.به ویژه در مناطقی که مشکل کمبود زمین وجود ندارد احداث خانه های حیاط دار در دستور کار است چون اکثر مردم خانه های ویلایی را بیشتر می‌پسندند.

ایشان افزودند: در شهر پرند احداث واحد های ویلایی آغاز که با استقبال همراه بوده است.در لایحه بودجه سال ۹۸ هم منابع قابل توجهی برای حمایت از این طرح لحاظ شده است.

محمد اسلامی کنترل بخش شهر سازی را از برنامه های دیگر این وزارتخانه دانست.با ضوابطی که ابلاغ خواهیم کرد و نظارتی که دستگاه های کنترل کیفیت اعمال خواهند کرد،تولید کننده مکلف خواهد شد که ساخت و ساز و انتخاب نما را در چاچوب این ضوابط انجام دهند تا ازین پس ساخت و ساز و توسعه شهرها بر اساس سلایق شخصی صورت نگیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1225

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. این همه مسکن خالی از سکنه هست بازم میگن تولید کنیم عرضه متعادل میشه.خنده داره.مشکل از جای دیگه ست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.