• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

انفجاری قدرتمند کابل را لرزاند

  • کد خبر : 3564
  • 01 جولای 2019 - 9:51

انفجاری قدرتمند کابل را لرزاند . به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از ایسنا، نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان به بی بی سی گفت که محل وقوع این انفجار نزدیکی پل محمود خان، در منطقه‌ای شلوغ و نزدیک وزارت دفاع بوده است.

به گفته وی انفجار حوالی ساعت ۰۸:۵۰ دقیقه صبح امروز در نزدیکی برج گلبهار در حوزه شانزدهم رخ داده است. او گفته است که نخست یک خودرو بمب گذاری شده منفجر و بعد از آن چند مهاجم انتحاری داخل یک ساختمان شدند.

شفیع شاداب، سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان، که انفجار در نزدیکی ساختمان این فدراسیون رخ‌داده، گفته که کارمندان و بازیکنان این نهاد زخم سطحی برداشته‌اند.

او افزوده که کارمندان و بازیکنان تیم فوتسال افغانستان زخم‌های سطحی برداشته‌اند و سرپا مداوا شده‌اند، ولی افراد امنیتی که در ورودی ساختمان فدراسیون مستقر بودند، بیشتر آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

طالبان افغانستان نیز با انتشار بیانیه‌ای مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است.

انفجاری قدرتمند کابل را لرزاند

انفجاری قدرتمند کابل را لرزاند ؛ ده‌ها زخمی به بیمارستان‌ها برده شدند

وزارت معارف/آموزش و پرورش افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای اعلام کرده که در انفجار امروز بیش از ۵۰ دانش آموز زخمی و در نتیجه این انفجار به ساختمان پنج مکتب/مدرسه دولتی در نزدیک محل انفجار صدمه رسیده است. این وزارت افزوده که وضعیت دانش‌آموزان زخمی‌شده رضایت بخش است.

تلویزیون خصوصی شمشاد در کابل گزارش داده است که انفجار در نزدیکی این تلویزیون صورت گرفته و شماری از کارمندان این رسانه زخمی شده‌اند.

مسئولان وزرات بهداشت افغانستان در این باره اعلام کردند که در انفجار امروز ۶٨ نفر زخمی شدند و ٣۴ تن دیگر جان باختند. اما تاکنون مقام رسمی این آمار را تایید نکرده است.

این انفجار در مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر کابل صورت گرفته است، چندین انفجار پی در پی موجب ایجاد این صدای مهیب شده است.

انفجاری قدرتمند کابل را لرزاند

شاهدان عینی می گویند در محل انفجار آتش‌سوزی گسترده‌ای نیز رخ داده است.مسئولان محلی کابل از اعزام آمبولانس به محل انفجار و انتقال بیش از ۲۰ زخمی به بیمارستان خبر دادند.

در میان تصاویر مربوط به این انفجار، تصویر کودکان و دانش‌آموزان بسیار متوجه قرار گرفته است. در همان لحظات ابتدایی انفجار، مسئولان محلی از انتقال ۲۰ زخمی به بیمارستان خبر دادند که در میان آنها چندین دانش‌آموز نیز وجود داشت.

«ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر خود نوشت: صبح امروز اعضای این گروه بر مرکز پشتیبانی وزارت دفاع افغانستان در کابل حمله کردند و درگیری در این منطقه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3564

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.