• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

این ۶ خوراکی شما را جوان نگه میدارد

  • کد خبر : 2443
  • 20 می 2019 - 7:00

سلامت پوست بدن و جوان ماندن برای همه افراد مهم است و می‌توان با مواد غذایی مفید، سلامت پوست و بدن را تضمین کرد.

به کمک مصرف برخی از غذاها می‌توان سلامت و جوانی پوست و صورت را تضمین کرد . عادت هایی غذایی سالم نه تنها در سلامت داخلی موثر هستند، بلکه باعث می توانند فرایند پیری را به تاخیر اندازند.

در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی که سلامت بدن را تضمین می‌کند و سبب جوان‌تر شدن شما می‌شوند، می‌پردازیم.

این ۶ خوراکی شما را جوان نگه میدارد و هرگز اجازه نمی‌دهد پیری را تجربه کنید

روغن زیتون

از جمله طبیعی‌ترین مواد غذایی که می توات از ان نام برد  زیتون و روغن آن است؛ تحقیقات مختلف نشان داده است که روغن زیتون می‌تواند از شیوع بسیاری بیماری‌ها که مرتبط با سالخوردگی هستند، جلوگیری کند.

استفاده از روغن زیتون از ابتلا به بیماری قلبی، فشار خون و قند خون جلوگیری می‌کند، سبب متعادل شدن میزان متابولیسم بدن می‌شود، همچنین ترکیبات معدنی که در روغن زیتون به کار رفته است از ایجاد چین و چروک روی پوست صورت جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون

چای سبز

دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است.  آنتی اکسیدان ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول ها هستند.

براساس تحقیقات انجام گرفته بانوانی که پوست صورتشان توسط آفتاب آسیب دیده بود با استفاده ۸ هفته‌ای از کرم چای سبز توانستند آسیب دیدگی خود را درمان  کنند.

چای سبز

استخوان قلم

خواص قلم بیشمار و بی نظیر است . طبق گفته ی محققان انگلیسی آب قلم از پیری پوست جلوگیری می کند.خواص قلم گاوعصاره استخوان قلم میزان قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی دارد و با خوردن آن سلامت ماهیچه‌های بدن تضمین می‌شود؛ هنگامی که قلم پخته می‌شود کلاژن‌های درون آن شکسته خواهند شد و با رهاسازی این کلاژن‌ها غضروف‌های بدن ساخته می‌شوند.

خواص قلم گاو
استخوان قلم

انار

انارها پر از مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت بدن هستند. آنتی اکسیدان های مختلف در آن ها از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می کند .انار غنی از ویتامین ث و آنتی اکسیدان ها هستند ، می توانند به تاخیر علائم پیری کمک کنند.

این میوه خوشمزه در کاهش قند خون بدن که اکثر افراد سالخورده با آن‌ مواجه هستند، نقش مؤثری دارد و می‌تواند سرطان روده را درمان کند همچنین مواد معدنی به کار رفته در انار از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.

آووکادو

در این ماده غذایی حجم زیادی فیبر و مواد معدنی که برای بدن ضروری هستند به کار رفته است این مواد معدنی می‌تواند فشار خون بدن را کاهش دهد و سلامت پوست و قلب را تضمین کند.

آواکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و باعث سلامت سیستم عصبی می شوند.

آووکادو

گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی برای پوست و زیبایی یکی از بهترین فواید این ماده‌ی خوراکی است. اولین فایده‌ی عالی گوجه‌فرنگی برای پوست و زیبایی این است که می‌تواند پوست را درخشان کند.

لیکوپن ماده‌ای است  که در گوجه فرنگی به وفور یافت می‌شود، این ماده از ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و سکته مغزی جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد ویروس‌های خطرناک سرطانی وارد بدن شود، همچنین به دلیل خواصی که در آن به کار رفته است پوست صورت سالم می‌ماند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2443

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.