• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
16

بازی Minecraft پرفروش‌ترین عنوان تاریخ شد

  • کد خبر : 2530
  • 22 می 2019 - 8:53

هفته خوبی برای بازی ماینکرفت و سازنده‌اش، استودیوی موجنگ در حال سپری شدن است. آن‌ها اخیرا به بهانه ۱۰ ساله شدن این مجموعه، از بازی واقعیت افزوده Minecraft Earth رونمایی کردند اما این تنها خبر خوب برای طرفداران نیست. 

شرکت Mojang در سال ۲۰۰۹ عنوانی را روانه بازار کرد که هر گیمری به آن ابراز علاقه نمی‌کرد و علاقه‌مندان خاص خود را داشت. این عنوان که Minecraft نام داشت در سبک sandbox ساخته شده بود. این عنوان دارای دو حالت است که حالت اول Survival نام دارد و هدف گیمر در آن جمع آوری منابع و حفظ آن‌ها و کنترل میزن سلامتی و گرسنگی خود است.

حالت دوم Creative نام دارد که در آن گیمر منابع نامحدود در اختیار دارد و به ساخت و ساز مشغول می‌شود. اما اکنون ۱۰ سال از انتشار عنوان Minecraft می‌گذرد و این عنوان هنوز که هنوزه طرفداران خاص خود را دارد. یک روز از ده سالگی این عنوان گذشته است و Minecraft در این ۱۰ سال توانسته است بیش از ۱۷۶ میلیون نسخه فروش کند.

بازی Minecraft پرفروش‌ترین عنوان تاریخ شد

بازی Minecraft حالا پرفروش‌ترین بازی تاریخ است

مایکروسافت روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که توانسته به تنهایی ۱۷۶ میلیون نسخه از بازی MineCraft به فروش برساند. نکته جالب این است که تنها ۷ ماه پیش اعلام شد که این شاهکار Mojang توانسته ۱۵۶ میلیون نسخه به فروش برساند و اینکه این بازی توانسته تنها در مدتی کمی بیشتر از یک نیم سال به این آمار و جهش فوق‌العاده برسد بسیار قابل توجه است.

تا پیش از این بازی ماین کرفت در رتبه دوم پرفروش‌ترین بازی‌های دنیا قرار داشت و رتبه اول مربوط به بازی ساده ولی اعتیاد آور و هیجان‌انگیز Tetris بود که توانسته بود ۱۷۰ میلیون نسخه را در طول حیات خود به فروش برساند.

نکته بسیار مهم دیگر در مورد بازی ماینکرفت این است که این آمار تنها مربوط به نسخه غیر رایگان آن است و اگر بتوانیم آمار دانلود و بازی نسخه رایگان آن که بیشتر در کشور چین عرضه می‌شود را نیز به آن اضافه کنیم می‌توان به آماری بالای ۲۰۰ میلیون نسخه رسید که موفقیت وصف ناشدنی این بازی سبک استراتژیک را نشان می‌دهد.

آینده خوبی در انتظار این بازی و استودیوی موجنگ است. البته سازنده اصلی بازی، مارکوس پرسون (Markus Persson) ملقب به ناچ، مدتی پیش به دلیل اظهارات نژادپرستی در توئیتر از این پروژه کنار گذاشته شد و مجموعه ماینکرفت حتی به او اشاره هم نمی‌کند. با همه این حواشی و با توجه به جو منفی پیرامون پرسون، بدیهی بود که کنار رفتن او از این پروژه، کاملا به سود موجنگ و مایکروسافت تمام شود. مایکروسافت این استودیو را در سلا ۲۰۱۴ با قیمت ۲٫۵ میلیارد دلار خریداری کرده بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2530

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.