• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16

برد شیرین پرسپولیس برابر الاهلی

  • کد خبر : 1437
  • 10 آوریل 2019 - 3:45

در ادامه هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس ایران و الاهلی عربستان از ساعت ۲۰ در ورزشگاه زعیبل در باشگاه الوصل دبی به مصاف هم رفتند که قرمزپوشان با دو گل پیروز شدند.

گل‌های شاگردان برانکو را خلیل‌زاده در دقیقه ۱۸ و علیپور در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.

با این برد شیرین پرسپولیس برابر الاهلی تیم پرسپولیس به اولین پیروزی اش در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا رسید و شانس خود برای صعود را بیشتر کرد.

ترکیب تیم پرسپولیس ایران : علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی (۸۵- شایان مصلح)، بشار رسن (۶۰- ماریو بودیمیر)، علی علیپور (۹۵- محسن ربیع‌خواه) و سیامک نعمتی

 

ترکیب  تیم الاهلی عربستان : محمد العویس، حسین عبدالغنی، پائولو دیاز، ادریان سانتوس، عبدالباسط هندی، سعید المولد، عبدالرحمن غریب (۶۸- ایمان خلیف)، نوح الموسی، عبدالفتاح عسیری (۸۴- اسیری)، عمر السوما، جیانی تابارز

خلاصه بازی برد شیرین پرسپولیس برابر الاهلی

نیمه اول

الاهلی نماینده عربستان بازی را هجومی‌تر شروع کرد و  در ۱۰ دقیقه ابتدایی توپ و میدان را در اختیار داشت، اما نتوانست موقعیت جدی را روی دروازه بیرانوند ایجاد کند.

پس از آن این سرخپوشان بودند که صاحب توپ شدند و چند بار روی دروازه الاهلی خطرناک ظاهر شدند تا این که در دقیقه ۱۸ پرسپولیس توانست به گل اول خود دست پیدا کند. اوت دستی بلندی شیری با برخورد به نورالله‌ی و دفع ناقص مدافع الاهلی به شجاع خلیل‌زاده رسید که ضربه قیچی زیبای مدافع پرسپولیس دروازه محمد الویس را باز کرد تا شاگردان برانکو با یک گل پیش بیفتند.

پس از آن باز هم تیم پیروزی می‌توانست توسط نورالله‌ی به گل برسد که شوت این بازیکن از فاصله ۳۰ متری به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

پس از آن  الاهلی عربستان دوباره مالک زمین شد و تا دقیقه ۳۶ چند موقعیت را  توانسنت روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد و حتی نزدیک بود  روی بی‌دقتی شجاع خلیل‌زاده به گل برسد ، اما خروج به موقع بیراوند مانع از گل خوردن شاگردان برانکو شد.

در دقیقه ۳۷ جدی‌ترین موقعیت نماینده عربستان روی دروازه پرسپولیس به وجود آمد که اوت دستی بلند حسین عبدالغنی به عمر السوما رسید که ضربه این بازیکن با خوش‌شانسی بیرانوند و برخورد توپ به محمد نادری به تیر دروازه برخورد و به گل تبدیل نشد.

در ادامه تلاش دو تیم فایده نداشت تا پرسپولیس این نیمه را با همان تک گل خلیل‌زاده به اتمام برساند.

نیمه دوم

 نیمه دوم را هم الاهلی عربستان توفانی شروع کرد و عسیری فرصت جبران گل خورده را داشت، اما ضربه این بازیکن با برخورد به شجاع خلیل‌زاده به بیرون از زمین رفت.

در ادامه این تیم پرسپولیس بود که روی ضدحمله‌ها خطرساز شد و روی یکی از آن پرسپولیس صاحب کرنر شد. کرنر مهدی ترابی با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده و دفع مدافع الاهلی به نادری رسید تا حرکت و پاس در عرض نادری به نورالله‌ی برسد و توپ با برخورد به شماره ۸ پرسپولیس مقابل علیپور قرار بگیرد و او بتواند از بین پا‌های عویس گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.

گل دوم پرسپولیس به الاهلی باعث شد تا شاگران خورخه فوساتی برای دقایقی به صورت هجومی بازی کنند و شاگردان برانکو نیز دوباره به فکر استفاده از ضدحملات باشند.

فشار بازیکنان تیم الاهلی باعث تا هم بیرانوند دروازه بان تیم سرخپوشان بتواند چند واکنش خوب را نشان دهد و هم خطا‌های بازیکنانی، چون بشار رسن باعث شود تا او کارت زرد بگیرد. البته هافبک عراقی پرسپولیس پس از گرفتن اخطار جایش را به ماریو بودیمیر داد.

نتیجه ندادن حملات تیم الاهلی روی دروازه پرسپولیس بازیکنان الاهلی را عصبی کرد تا در هر صحنه‌ای با سرخپوشان درگیر شوند. در یکی از صحنه‌ها عبدالغنی باتجربه با بودیمیر درگیر شد که داور به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد.

در ۱۵ دقیقه پایانی حملات نماینده عربستان بیشتر شد که در یکی از صحنه‌ها کمال کامیابی‌نیا با زیرکی توپ را از جلوی پا عمر السوما دفع کرد تا دروازه پرسپولبس بسته بماند.

حملات بازیکنان الاهلی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می‌شد و حتی عسیری با شوتی مهلک تیر دروازه بیرانوند را به لرزه در آورد، اما هیچ‌کدام از این فرصت‌ها راهی به دروازه پیدا نمی‌کردند. حملات دو تیم تا پایان بازی نتیجه نداشت تا پرسپولیس با ۲ گل برنده این دیدار باشد.

در دیگر دیدار این گروه دو تیم السد قطر و پاختاکو ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. در جدول پاختاکور با ۵ امتیاز صدرنشین است و السد و پرسپولیس با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. 😍😍😍😍😍😍😍

  2. پرسپووووووولیس همیشه میبره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.