• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
29

بزرگترین آبشار مصنوعی جهان در فرودگاه جواهر چانگی

  • کد خبر : 3172
  • 17 ژوئن 2019 - 13:07

در بیشتر شهر‌ها از فرودگاه تنها به عنوان مکانی استفاده می‌کنند که آن‌ها را از جایی به جای دیگر می‌رساند، آیا تصور می کردید فرودگاهی ساخته شود که بتوانید در آن قدم بزنید، قرار ملاقات بگذارید یا حتی عکس عروسی بگیرید؟ حتی اگر چنین چیزی را تصور نکرده باشید نیز باید بدانید که با افتتاح یک فرودگاه جدید در سنگاپور همه این اتفاقات عجیب شدنی شده است.

فرودگاه جواهرچانگی بخش‌های گوناگونی دارد که در میان آن‌ها ما در این مطلب به جذابیت آبشار می‌پردازیم.

مشخصات بزرگترین آبشار مصنوعی جهان در فرودگاه چانگی

فرودگاه جواهر چانگی در واقع یک فضای چند منظوره است که برای اتصال ۳ ترمینال از ۴ ترمینال این فرودگاه به یکدیگر طراحی شده است. اما از همه مهم تر، افتتاح این بخش از فرودگاه در ۱۷ آوریل همانطور که بسیاری فکر می کردند، ثابت کرد که بهترین فرودگاه جهان اکنون حتی بهتر شده و به احتمال فراوان همچنان در صد فهرست بهترین فرودگاه های جهان باقی خواهد ماند.

هم ترین جاذبه این فرودگاه، سازه ای به نام «HSBC Rain Vortex» با ۴۰ متر ارتفاع است که به صورت آبشار از دورن یک پنجره گرد سقفی بزرگ در مرکز فرودگاه پایین آمده و به عنوان بلندترین آبشار داخلی جهان شناخته می شود.

این بخش از فرودگاه جواهر چانگی نمای خیره کننده ای دارد و به آبشاری در دورن یک جواهر شبیه است که آب آن از آسمان فرو می ریزد.
این آبشار بیش از ۳۹.۶۲۴ متر ارتفاع دارد . این فضا ۱۳۵.۷۰۰ متر مربع با نمای خارجی زیبایی به شکل دونات درون قالب فولادی و شیشه‌ای قرار گرفته است. این آبشار توسط معماری به نام سفدی به عنوان محور فرودگاه طراحی شد و هدف آن ساخت فرودگاه چانگی برای جلب توجه و تشویق سفر‌های تفریحی به سنگاپور بود.
بزرگترین آبشار مصنوعی جهان

گنبد بالای سر چنانچه در تصاویر مشاهده می‌کنید شیشه ضخیم دارد که هر گونه صدا‌های هوایی تولید شده در هنگام فرود یا برخاستن هواپیما را جذب می‌کند این سقف همچنین برای اطمینان از اینکه انعکاس را منتشر نمی‌کند می‌تواند به طور بالقوه کنترل کنندگان ترافیک هوایی را منحرف کند، مورد آزمایش قرار گرفت.

این آبشار توسط تراس، با بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی احاطه شده است. تراس باغ به دره جنگلی Shiseido منسوب است و با آبشار کوچکی پوشیده شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3172

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.