• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

سئول: در همه سطوح در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت‌های تحریم ایران هستیم

  • کد خبر : 1764
  • 23 آوریل 2019 - 5:34

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت کره جنوبی در همه سطوح در حال مذاکره با ایالات متحده برای تمدید معافیت‌های تحریم ایران بوده است و تلاش‌های خود را در این زمینه تا ضرب‌الاجل دوم (۱۲ اریبهشت ماه) ادامه می‌دهد.

به‌نوشته خبرگزاری یونهاپ ، اوایل ماه جاری میلادی «هونگ نام کی» وزیر اقتصاد کره جنوبی در واشنگتن پیرامون تمدید معافیت این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران با «استیو منوچین» همتای آمریکایی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

عصر روز دوشنبه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا لغو معافیت‌ها علیه کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم‌های رفع‌شده توسط این توافق را علیه مردم ایران بازگرداند اما مجبور شد به ۸ کشور مشتری نفت ایران معافیت از تحریم‌ها اعطا کند.

واکنش ترکیه به عدم تمدید معافیت‌های تحریم ایران

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به عدم تمدید معافیت‌ مشتریان نفت ایران از سوی کاخ سفید اعلام کرد ترکیه نمی‌پذیرد که دیگران در مورد روابطش با کشورهای همسایه تصمیم بگیرند.

چاووش اوغلو در این پیام توئیتری خاطرنشان ساخت: «تصمیم آمریکا برای پایان بخشیدن به معافیت‌ها برای واردات نفت از ایران به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمکی نمی‌کند و به زیان مردم ایران تمام می‌شود. ترکیه تحریم‌های یکجانبه و سیاست‌های تحمیلی از سوی سایر دیگران در مورد روابطش با همسایگان را نمی‌پذیرد.»

واکنش ژاپن به عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران

به گزارش پایگاه خبری دخالت  نقل از ژاپن تودی، وزیر صنعت و تجارت ژاپن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که این کشور انتظار دارد تصمیم آمریکا در عدم تمدید معافیت‌ مشتریان نفتی ایران تاثیر محدودی به همراه داشته باشد.

هیروشیگه سکو، وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن در کنفرانس خبری خود به خبرنگاران گفت که دولت ژاپن پس از تصمیم آمریکا نیازی به استفاده از ذخایر داخلی نفت خود نمی‌بیند.

سکو بدون توضیح بیشتر دراین مورد گفت: ما به دقت بازارهای بین المللی نفت را تحت نظر داشته و به تبادل نظر با شرکتهای ژاپنی فعال در زمینه واردات نفت ادامه می‌دهیم و در صورت لزوم اقدامات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1764

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.