• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
16

جزئیات اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی

  • کد خبر : 3864
  • 13 جولای 2019 - 8:53

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به صورت علنی آغاز شد.

طبق اعلام قبلی، اولین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی از دقایقی قبل به‌ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

هفتم خرداد امسال بود که محمد شهریاری از به‌قتل رسیدن “میترا استاد” همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران در ساختمانی مسکونی در منطقه سعادت‌آباد تهران خبر داد.

بررسی‌ها برای شناسایی قاتل توسط مأموران قضایی و انتظامی ادامه داشت تا اینکه عصر همان روز (هفتم خرداد) نجفی با مراجعه به پلیس آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.

محمد شهریاری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای امور جنائی به قرائت کیفرخواست پرداخت و گفت: آقای محمدعلی نجفی فرزند احمدعلی ۶۶ ساله، بازنشسته با قرار بازداشت موقت به تاریخ ۸ خرداد ۹۸ متهم است: ۱- مباشرت در قتل عمدی مرحوم میترا استاد ۳۶ ساله همسر خود با سلاح گرم، ۲- حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز، ۳- ایراد صدمه بدنی منتهی به غیرفوت.

وی به قرائت ادامه متن کیفرخواست پرداخت و گفت: ساعت ۱۲:۳۰ روز ۷ خرداد کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب در جریان وقوع قتلی در آدرس تهران – میدان صنعت، نبش بلوار خوردین، طبقه ۷ برج دوبرال، واحد ۲۷۰۱ قرار گرفت. بلافاصله بازپرس اکیپ جرم  و تشخیص هویت و بنده در صحنه جرم حاضر شدیم. مرحوم در وان حمام به قتل رسیده و آثار خونریزی از ناحیه پهلو و دست وی وجود داشت.

جزئیات اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی

آقای شهریاری به نقل از آقای نجفی گفت: “از تهدید و توهین او خسته شده‌ام از دیروز شروع کرد به تماس گرفتن با برخی مرد‌های اجنبی که رابطه نامشروع داشت و برای توجیه رفتار خود به من تهمت زشت می‌زد.”

او افزود: “با کشف این دست نوشته بر ما متبادر شد که قاتل می‌تواند محمد علی نجفی باشد، لذا دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.”

“صحنه به طور کامل بررسی و در وان حمام آثار پاشیدن خون و شلیک چند گلوله به در و دیوار مشاهده شد، یک عدد بالش سفید رنگ که در آن آثار ورود و خروج گلوله بود، مشاهده گردید.”

روایت فرزند ۱۶ ساله میترا استاد و دختر نجفی از روز حادثه

شهریاری در ادامه به اظهارات فرزند میترا استاد پرداخت و گفت: به گفته فرزند میترا استاد، او در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه به داخل منزل مادرش رفته تا از او پول آژانس بگیرد، اما مشاهده می‌کند که دو نفر غریبه که یکی از آن‌ها دختر نجفی است، در مقابل در حضور دارند و دختر نجفی در حال گریه کردن است.

وی ادامه داد: وقتی وارد خانه شدم دیدم مادرم داخل وان است و آقای نجفی هم از شب گذشته در آپارتمان مادرم بود و صبح هم که برای امتحان رفتم، در آنجا حضور داشت. مادرم با نجفی درگیری زیادی داشت، اما گفته بود که من اسلحه‌ای ندارم.

نماینده دادستان در ادامه با قرائت اظهارات زهرا نجفی گفت: در روز حادثه آقازاده به منزل ما آمد و دو عدد کیف دستی داد و سپس همراه با آقازاده به آپارتمان میترا استاد آمدیم که پس از مشاهده جسد، وقتی به او دست زدم هنوز سرد بود.

نماینده دادستان ادامه داد: وقتی که به خانه دختر نجفی رفتیم تا از کیف بررسی به عمل آوریم، در داخل کیف ۶ عدد گوشی موبایل بود که دور آن فویل پیچیده شده بود و علاوه بر این دست نوشته‌ای هم کشف شد که در آن نوشته بود:

میترا از اردیبهشت ۹۶ با عده‌ای به دیدن من آمد و گفت او کاندیدای شورای یکی از شهر‌های اطراف تهران است و من هم او را به دوستانم معرفی کردم که البته او در آن زمان محجبه و چادری بود و بعد‌ها دوباره ملاقاتی با من داشت که در آن مرحله ایجاد علاقه شد و در مورد زندگی خود مطالبی گفت که برخی از آن‌ها راست و برخی دیگر هم خلاف واقع بود.

میترا گفته بود که مسلمان و مطلقه است، اما بعد معلوم شد که با یک کارگردان زندگی مشترک داشته است و بعد از آن هم با یک دیپلمات که او را به عقد خود درآورده بود، ازدواج کرده است و بعد از چند ماه که همسر دیپلمات به موضوع پی می‌برد، برادرش که در وزارت اطلاعات کرمانشاه بود رابطه را به هم می‌زند. سرانجام میترا در تیر ماه به عقد موقت من درآمد و در اردیبهشت ماه هم با مهریه هنگفت و حقه بازی به عقد دائم من درآمد و همانجا مشکلات بیشتر شد.

او از هیچ تهمتی فروگذار نمی‌کرد و با توهین مرا تهدید به افشای مسائل مختلف می‌کرد و در مسائل شرعی هم با او مشکلاتی داشتم که در نهایت مرا به این نتیجه رساند که او مهدور الدم است و امیدوارم خدا مرا ببخشد و بازماندگان مرا دعا کنند.

طلاق همسر اولم منتفی است و از باران هم عذرخواهی می‌کنم.

اولیای دم میترا استاد: تقاضای اشد مجازات نجفی را داریم

در ادامه شهریاری نماینده دادستان با اشاره به درخواست اولیای دم برای نجفی اظهار کرد: از این رو تقاضای اشد مجازات متهم را داریم.

وی در پاسخ به برخی از انتقادات مبنی بر اینکه رسیدگی به این پرونده با سرعت بالایی انجام شده است، تصریح کرد: تحقیقات این پرونده در طی ۴ روز انجام نشده است، بلکه یک هفته زمان طی کرده و ما به ده‌ها پرونده در این خصوص رسیدگی می‌کنیم که در کمتر از ۱۰ روز، رسیدگی به آن‌ها به پایان می‌رسد که پرونده قتل شیرمحمدعلی از آن دسته است و کمتر از ۴۸ ساعت کیفرخواستش به دادگاه ارسال شد.

شهریاری در ادامه قرائت کیفر خواست نجفی گفت: متهم در همان ساعات اولیه اعتراف به قتل کرد، او انگیزه خود را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است و به نیروی انتظامی هم گفته بود که خشاب از قبل در اسلحه بوده، اما مسلح نبوده و هنگامی که به طرف حمام رفته، آن را مسلح می‌کند که کار اشتباهی بوده است.

نماینده دادستان با اشاره به اظهارات متهم در دادسرای جنایی گفت: حدود ۸ ماه عقد موقت و یک سال عقد دائم بین متهم و مقتوله برقرار بوده و به گفته نجفی در تمام این مدت درگیری و جدل داشته‌اند.

وی افزود: به گفته متهم مقتوله به تمام اعضای خانواده توهین می‌کرده و حتی در برخی از موارد، اختلافات منجر به درگیری فیزیکی می‌شد و چند بار هم سبب ضرب و جرح شده و چند بار هم مقتوله اقدام به چاقوکشی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اولیای دم که پدر، مادر و فرزند مقتول هستند، همگی در شعبه بازپرسی تقاضای قصاص متهم را کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3864

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.