• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
13

دولت برنامه های عادی را کنار بگذارد / شرایط اقتصادی کشور عادی نیست

  • کد خبر : 1600
  • 16 آوریل 2019 - 5:16

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: شرایط اقتصادی کشور عادی نیست و با جنگ اقتصادی مواجه هستیم،دولت باید برنامه‌های عادی را کنار گذاشته و سیاست‌هایی را اتخاذ کند که با شرایط هماهنگ باشد.

،غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران  با اشاره به دیداری که با وزیر اقتصاد در ابتدای این هفته داشته و در اولین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جدید ، گفت: طی این ملاقات قرار شد در نشست شورای گفت‌وگو راه‌های تحقق شعار امسال بررسی شود. بخش خصوصی در سال گذشته که با عنوان حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده بود بارها تأکید کرد که حمایت از تقاضا به معنای حمایت از کالای ایرانی و مصرف تولیدات ایرانی نیست، بلکه دولت باید از عرضه حمایت کند و بستری فراهم کند تا واحدهای تولیدی تقویت شوند.

 

شرایط اقتصادی کشور عادی نیست

بر اساس اظهارات وی متأسفانه پیشنهاد‌های اتاق ایران در این رابطه مورد توجه قرار نگرفت و اهداف کلی در تحقق شعار سال نیز به نتیجه نرسید.

شرایط اقتصادی کشور عادی نیست / با جنگ اقتصادی مواجه هستیم

غلامحسین شافعی در ادامه با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم کشور گفت: با توجه به اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور عادی نیست و با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، باید برنامه‌های عادی را کنار گذاشته و سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که با شرایط هماهنگ باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اشاره کرد : خوشبختانه وزیر اقتصاد موافقت کردند تا شورای گفت‌وگو موضوع رونق تولید را به عنوان اولویت در دستور کار خود قرار دهد. در این وضعیت نباید همه چیز را به پای دولت بگذاریم و بخش خصوصی نیز باید تا حد توان به بهبود شرایط کمک کند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی با بیان این سؤال که چرا در زمان ممنوعیت صادرات پیاز امکان واردات پیاز با قیمت ۱۵۰۰ تومان از پاکستان داده نمی‌شود، گفت: اگر ما بخواهیم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم باید از فرصت‌های خود استفاده کنیم و در زمان مقتضی تصمیمات درست و دقیق را اتخاذ کنیم در غیر این صورت قادر به حل مشکلات خود نخواهیم بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1600

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.