• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

عادات اشتباه در حمام

  • کد خبر : 2311
  • 15 می 2019 - 7:01

یک حمام داغ در آغاز روز ممکن است، برای بسیاری از مردم خوشایند باشد. بخار آب شما را سرحال می کند و فشار آب شما را آرام می کند. اما در حالی که شما از آن لذت می برید، آب داغ به پوست شما اسیب می رساند.

۶ عادات اشتباه در حمام  :

اگر هریک از این اشتباهاتی را که در ادامه به آن اشاره میکنیم را دارید، هرچه زودتر از این عادت های اشتباه فاصله بگیرید.

۱٫حمام کردن با آب داغ

ما هم می دانیم که حمام کردن با آب داغ در فصل سرد سال، احساس خوبی را برای شما به همراه دارد. اما این موضوع یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که شما می توانید در مورد پوست خود داشته باشید. اگر زمانی که هوا سرد است، دوش آب گرم بگیرید، پوست شما تمام چربی طبیعی اش را از دست می دهد و این خشک شدن بیش از حد پوست، خارش های بدن را افزایش می دهد. به نظر میرسد بهترین راه این است که، مدت زمان استفاده از آب داغ در حمام را کم کنید و به جای صابون از بدن شوی استفاده کنید.

۲٫استفاده از صابون های معطر و یا صابون هایی که مرطوب کننده ندارند

قطعا بوی صابون های معطر خوشایند به نظر می‌رسد اما با استفاده از صابونهای معطر و یا صابونهایی که مرطوب کننده ندارند، شما می توانید باعث تحریک و در نهایت آسیب جدی پوست خود شوید. به خصوص اگر پوست حساسی دارید، توصیه میشود از این نوع صابون ها استفاده نکنید.

۳٫استفاده از لیف یا اسفنج

روشن بگوییم، اجباری وجود ندارد که، استفاده از لیف یا اسفنج را کلا حذف کنید. با این حال، قابل ذکر است که چون این وسایل حمام شما می توانند در معرض باکتری ها باشند، اگر شما به اندازه کافی آنها را تعویض نکنید. لیف شما می تواند حامل باکتری، کپک و …. باشد. پس از هر حمام لیف تان را کاملا خشک کنید و هر چند وقت یکبار آن را عوض کنید.

عادات اشتباه در حمام

۴٫حمام های طولانی مدت

گاهی یک حمام طولانی مدت پس از یک روز سخت لازم است. اما سعی کنید، زمان حمام کردن خود را نهایتا به ۱۵ دقیقه محدود کنید. و بلافاصله پس از خشک کردن بدنتان با حوله، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

۵٫تیغ خود را خشک نمی کنید؟  

اگر تیغ خود را به صورت خیس در حمام رها می کنید، همه شکاف های کوچک تیغ، یعنی جایی که باکتری ها می توانند در آن رشد کنند، رطوبت خود را حفظ می کنند. این شکاف ها میتوانند ارتباط مستقیم با پوست شما داشته باشند و درصورتی که دارای باکتری باشند، می توانند باعث ایجاد عفونت پوستی در شما شوند.

۶٫شستن هر روزه تمام بدن 

شوینده زیادی  به بدنتان نزنیدو نیازی نیست هر روز همه قسمتهای بدنتان را بشویید. بدیهی است که، قسمت هایی از بدن شما، مثل صورت و دست هایتان باید هر روز شسته شوند. اگر کاری که باعث تعرق بدن شما بشود، انجام نمی دهید (مثل ورزش کردن)، نیازی نیست هرروز که دوش می گیرید تمام قسمت های بدنتان را بشویید.
کمر، قفسه سینه، بازوها و ساق پاها، اگر در فصل زمستان فقط یکبار در هفته با صابون شسته شوند، کافی است.
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2311

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.