• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
30

عجیب ترین یخچال های دنیا

  • کد خبر : 4454
  • 01 آگوست 2019 - 20:22

شرکت های تولید کننده ی یخچال در سال های اخیر یخچال هایی ساخته اند که می توان با عنوان عجیب ترین یخچال های دنیا در مورد آن ها صحبت کرد. یخچال ال جی ، یخچال سامسونگ ، بوش و … پرطرفدارترین یخچال های امروز هستند. اما اگر به گذشته برگردیم به این موضوع فکر می کنیم که انسان ها در آن زمان برای خنک نگه داشتن مواد غذایی چه می کردند؟ بشر از دیر باز برای نگه داشتن سالم و طبیعی مواد غذایی از یخچال استفاده کرده است. اما آن چه گذشتگان به عنوان یخچال استفاده می کردند با یخچال های امروزی کاملا متفاوت بوده است.

کارشناسان تعمیر یخچال در بررسی عجیب ترین یخچال های دنیا، ابتدا یخچال های زیرزمینی را به عنوان عجیب ترین یخچال ها انتخاب کردند، بشر نخستین با محدودترین امکانات و تنها با استفاده از طبیعتی که خدا در اختیار او قرار داده بود یخچال هایی ساخت که بتواند مواد غذایی را با کمترین آسیب نگهداری کند. در این مقاله ضمن معرفی یخچال های زیر زمینی به معرفی چند مدل از عجیب ترین یخچال های دنیا می پردازیم.

عجیب ترین یخچال های دنیا

یخچال های زیر زمینی

اولین یخچال‌ها حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شدند. ارتفاع هر یخچال برابر با ۱۸ متر بود. فضای زیرین یخچال برای انبار کردن مواد غذایی، خنک کردن هوا و ساخت و نگه‌داری یخ استفاده می‌شد. در واقع فضای زیرین نوعی عایق در برابر گرما داشت و ضخامت دیواره‌ها به‌گونه‌ای بود که سرما را در خود نگه می‌داشت و از ورود گرما جلوگیری می‌کرد. با گذشت زمان و در سال ۱۸۰۵ میلادی اولیور اوانز مخترع آمریکایی اولین یخچال را طراحی کرد، اما اولین یخچالی که  مورد استفاده قرار گرفت ساخت جاکوب پرکینز در سال ۱۸۳۴ بود. پس از آن یک پزشک امریکایی با نام جان گری در سال ۱۸۴۴ براساس طرح اولیور ایوانز یخچالی ساخت که توان تولید یخ داشته باشد هدف اون از این کار خنک کردن بیماران مبتلا به تب زرد بود.

عجیب ترین یخچال های امروزی

 به تدریج تولید یخچال توسط کمپانی های بزرگ شروع شد و امروز مدرن ترین یخچال در منازل مورد استفاده قرار می گیرند. یخچال فریزر ، یخچال های دوقولو و یخچال های ساید بای ساید که هر کدام باویژگی های خاص به بازار عرضه می شوند. در این میان بزرگترین کمپانی های تولید کننده ی یخچال ، بوش ، ال جی و سامسونگ هستند. یخچال سامسونگ با طراحی چشم نوازی که دارد جلوه ی خاصی به آشپزخانه داده است و ازین رو طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. در این میان کمپانی ال جی نیز از گردونه ی رقابت عقب نمانده و شاهد عرضه ی یخچال های ال جی در مدل های متنوع هستیم. نمایندگی تعمیر یخچال ال جی شما را به مطالعه ی ادامه ی این مقاله دعوت می کند. در ادامه به معرفی چند مدل از عجیب ترین یخچال های دنیا می پردازیم.

یخچال مدولار

استفان بوچبرگر این یخچال را طراحی کرده است. این مدل از عجیب ترین یخچال های دنیا برای خوابگاه ها و بیمارستان ها مناسب است. دارای چند طبقه است که هر طبقه به یک نفر تعلق می گیرد.

یخچال خانه درختی

یخچال خانه درختی یکی از عجیب ترین یخچال های دنیا که طراحی عجیبی دارد. اسم این یخچال برگرفته از ظاهر عجیب آن است. قطعه میانی یخچال شبیه یک تنه درخت طراحی شده  و دارای ۵ کابینت است که با الهام از شاخه های درخت ساخته شده اند.

یخچال شفاف

یکی از خلاقانه ترین طرح ها در طراحی عجیب ترین یخچال های جهان را در یخچال شفاف می بینیم. همان گونه که از نام این یخچال بر می آید طراحی یخچال به گونه ای است که تمامی مواد غذایی در آن در معرض دید هستند.

یخچال نورکول یک کشو

یک کشو برای طراحی این یخچال در نظر گرفته شده است. یخچال مذکور با یک ایده منحصر به فرد و سنتی طراحی شده است که مواد غذایی را در کشو نگه می دارد.

یخچال ژله ای

یخچال ژله‌ای به انرژی‌های مرسوم برای خنک نگه‌داشتن احتیاجی ندارد. به جای آن این یخچال “ربات زیستی” با استفاده از ژله‌ای با چگالی سطحی بالا محفظه‌هایی را برای غذاها ایجاد می‌کند و با جدا نگه‌داشتن آن‌ها از یکدیگر از مخلوط شدن غذاها و یا عطرشان با یکدیگر جلوگیری می‌کند. پس از برداشتن غذا، برعکس آن چه تصور می شود، هیچ بخشی از ژل به آن‌ها نمی‌چسبد. این یخچال می‌تواند به‌صورت عمودی یا افقی مورداستفاده قرار بگیرد.

یخچال شفت

هدف از تولید این یخچال عجیب صرفه جویی در مصرف انرژی و به حداقل رساندن خروجی هوای سرد است. استفاده از یک محفظه ی کوچکتر جهت نیل به این مقصود بوده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4454

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.