• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
15

لحظه توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه + فیلم

  • کد خبر : 4105
  • 21 جولای 2019 - 5:03

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز گذشته یک فروند نفتکش انگلیسی را در تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین بین المللی، توقیف کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه(۲۸ تیرماه) در اطلاعیه ای از توقیف یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام” “stena impero” هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح چرایی و چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در عصر جمعه(۲۸ تیر) در تنگه هرمز اظهار کرد : نفتکش انگلیسی “Stena Impero”  تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت ، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

لحظه توقیف نفتکش انگلیسی

جزئیات لحظه توقیف نفتکش انگلیسی از زبان سخنگوی سپاه

 سخنگوی سپاه “رعایت دقیق قوانین و مقررات بین المللی و دریانوردی توسط کلیه شناورهایی که قصد تردد در خلیج فارس و تنگه هرمز دارند را  ضامن حفظ امنیت و آرامش این منطقه راهبردی” توصیف و تصریح کرد:  این قوانین تنها اختصاص به این منطقه ندارد و در آبراه های دیگر جهان نیز جاری است و به طور طبیعی به دلیل حساسیت های موجود ناشی از حضور تحریک کننده و غیر حرفه‌ای نیروهای فرامنطقه‌ای در این منطقه ، اعمال این قوانین از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

 سخنگوی سپاه در پایان یادآور شد: نفتکش توقیف شده انگلیسی هم اکنون در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است  و سیر مراحل رسیدگی قانونی و قضایی در جریان است.

فیلم | لحظه توقیف نفتکش انگلیسی توسط تکاوران دریایی سپاه

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4105

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.