• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

یگان پهپادی ارتش یمن پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط عربستان را بمباران کرد

  • کد خبر : 4376
  • 30 جولای 2019 - 4:58

سخنگوی نیروهای مسلح یمنی شامگاه دوشنبه از بمباران پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان سعودی توسط پهپادهای قاصف K2‌ خبر داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه خبر داد که یگان پهپادی این کشور در عملیاتی گسترده پایگاه هوایی «ملک خالد» در خمیس مشیط را با پهپادهای قاصف K2‌ هدف قرار داد.

سریع تاکید کرد که در این عملیات، آشیانه جنگنده‌های سعودی و اهداف نظامی دیگر در این پایگاه هوایی با دقت هدف قرار داده شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که حمله به پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در پاسخ به تجاوز ادامه دار و محاصره ظالمانه و جنایت‌های ائتلاف متجاوز علیه مردم یمن است.

یگان-پهپادی-ارتش-یمن-پایگاه-هوایی-«ملک-خالد»-در-خمیس-مشیط-عربستان-را-بمباران-کرد

بمباران پایگاه هوایی ملک خالد

این حمله پهپادی در حالی صورت می‌گیرد که توپخانه ارتش سعودی بعد از ظهر دوشنبه یک بازار را در شهرستان «قطابر» در استان صعده در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله  دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.

از سوی دیگر یگان پهپادی ارتش یمن روز یکشنبه نیز با پهپاد‌هایی از نوع «قاصف k2» اهدافی نظامی در فرودگاه نجران واقع در جنوب عربستان سعودی را هدف قرار گرفته بود.

عربستان از فرودگاه‌های غیرنظامی در جنوب کشورش برای فعالیت‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌کند به نحوی که یک مرکز کنترل از راه دور برای پهپادها در فرودگاه‌ها با هدف انجام مأموریت‌های رصد و حمله به خاک یمن ایجاد شده است.

ائتلاف سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و تا کنون بیش از ۵۰ هزار نفر را کشته یا زخمی کرده است.

۱۳ غیر نظامی درحمله به یک بازار در یمن کشته شدند

توپخانه ارتش سعودی بعد از ظهر دوشنبه یک بازار را در شهرستان «قطابر» در استان صعده در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله تا کنون دهها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

طبق گزارش شبکه المیادین، تا کنون ۱۳ تن کشته از زیر آوار بیرون کشیده شده و آواربرداری کماکان ادامه دارد. همچنین طبق گفته منابع محلی ۲۳ تن تا کنون زخمی شده‌اند که ۱۱ تن از آن‌ها کودک هستند.

استان صعده به علت قرار گرفتن در مرز با عربستان به طور روزانه هدف حملات جنگنده‌ها و توپخانه ائتلاف سعودی قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری سبأ، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به این حمله گفت که ائتلاف سعودی این «جنایت» را پس از آن انجام داد که نیروهای یمنی یک پایگاه ائتلاف سعودی را با موشک «بدرF» هدف قرار دادند.

او تأکید کرد: «نیروهای مسلح یمن در قبال این جنایت دست بسته نخواهند بود و ما قدرت و نیروی خود را برای پاسخ به تجاوزات دشمن افزایش خواهیم داد.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=4376

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.