• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

پیشنهاد کاهش تعطیلات نوروز از ۱۳ به ۵ روز در مجلس | حذف تعطیلی ۲۹ اسفند، ۱۲ و ۱۳ فروردین و ۱۵ خرداد

  • کد خبر : 1125
  • 26 مارس 2019 - 6:07

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تعطیلات ۱۳ روزه ایام عید گفت: عدم تقسیم بندی مناسب ایام تعطیل در کشور حجم مسافرت‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.
حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى خانه ملت؛ در رابطه با  افزایش تصادفات جاده‌ای گفت: ایران در حال حاضر یکی از کشورهایی است که بیشترین تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده است؛ اگرچه برخی از تصادفات به خاطر عدم توجه رانندگان به قوانین صورت می گیرد ولی غیراستاندارد بودن برخی از جاده‌ها و خودروهای تولید داخل مزید بر علت شده است.

حذف تعطیلات نوروز

ضرورت شناسایی نقاط حادثه خیز برای کاهش تلفات رانندگی

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه برخی از مسیرها و جاده‌های کشور بسیار نا ایمن و پرخطر هستند، گفت: به علت عدم کیفیت برخی از جاده ها، عدم وجود گاردریل ها و …  روزانه ده ها نفر جان خود را از دست می دهند بهتر است برای کاهش آمار تلفات رانندگی، نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای شناسایی و وضعیت ایمنی آن را مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس، با تاکید بر بهسازی جاده‌های کشور، تصریح کرد: متاسفانه برخی از جاده ها به دلیل باریک بودن باعث بروز تصادف و سانحه می شوند که برای کاهش آمار تصادفات بهسازی جاده های کشور حائز اهمیت است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ایجاد بزرگراه برای کاهش تصادفات جاده ای تاکید کرد و گفت: ایجاد بزرگراه برای کاهش سوانح در نقاط حادثه خیز بسیار ضروری و لازم است.

تصادفات تعطیلات نوروزی

فوت ۱۶ هزار و معلولیت ۳۰ هزار نفر در سال بر اثر تصادفات جاده‌ای

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر سالانه حدود ۱۶ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت و ۶۰ هزار نفر معلول می‌شوند، اظهار کرد: خطاهای انسانی یکی از عوامل بسیار مهم در بروز حوادث جاده‌ای است، معتقدم توسعه و آموزش فرهنگ رانندگی به خصوص در میان رانندگان جوان‌تر می‌تواند تاثیر مثبتی بر کاهش آمار تصادفات داشته باشد.

تعطیلات نوروز از ۱۳ روز به ۵ روز کاهش پیدا کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان انیکه پیشنهاد می‌شود تعطیلات نوروز از ۱۳ به ۵ روز کاهش یابد، ادامه داد: عدم تقسیم بندی مناسب ایام تعطیل در کشور حجم مسافرت‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. اگر تعطیلات نوروز به ۵ روز کاهش پیدا کند بی تدید از شوغی معابر و ترافیک و رانندگی کاسته می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تعطیلات ۱۳ روزه ایام عید گفت: تعطیلات باید در طول فصل‌ها تقسیم شده و تدارک مسافرت نیز در ایام پیش‌بینی شود، تا مردم با آرامش و برنامه‌ریزی بهتر سفر کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1125

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.