• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
25

چند روش ساده آبیاری گلدان در سفر

  • کد خبر : 1036
  • 18 مارس 2019 - 7:13

با نزدیک شدن به سال ۹۸ بسیاری ار ما به فکر مسافرت و عوض کردن حال و هوا برای شروع سال جدید هستیم. اما یکی از دغدغه های بسیاری از خانواده ها نگهداری از گلدان های خانه است.معمولا اولین راه حلی که برای جلوگیری از خشکیدن گلدان های خانه به فکر می رسد این است که از شخص دیگری بخواهیم که در این مدت مسافرت از گلدان ها نگهداری کند تا خشک نشوند. اما این روش همیشه جواب نمیدهد! چون ممکن است به هزار و یک دلیل نتوانیم شخصی را برای این کار پیدا کنیم. در این  حالت باید به فکر راه اندازی یک سیستم آبیاری خودکار کوچک در خانه باشیم!

در این مطلب چند روش ساده برای ابیاری گلدان ها در مسافرت جمع اوری شده است. تا با خیال راحت به گشت و گذار و مسافرت بروید و نگران گلدان های خود در خانه نباشید.

آبیاری گلدان در سفر با سطل و مقداری پارچه طناب مانند!

این روش برای سفر های به نسبت طولانی تر بسیار مناسب است. در این روش و همه روش های بعدی بهتر است در اخرین لحظه قبل از سفر گلدان های خود را سیر اب کنید. چرا که گلدان تشنه اب بیشتری مصرف میکند.

یک ظرف آب متناسب با تعداد گل ها انتخاب کنید و پر از آب کنید. ولی باید دقت داشته باشید ظرف در مقابل تابش شدید افتاب قرار نگیرد و آب آن به سرعت تبخیر نشود.

 یک نخ پنبه ای ضخیم انتخاب کنید. اگه نختون نازک تر از حد دلخواهه، خودتون چند رشته از نخو به هم بپیچید. طول نختونو زیاد بلند نگیرید.

منبع آبتونو نزدیک گلدان قرار بدید. سعی کنین کف منبع آبتون بالا تر از کف گلدان هاتون باشه تا آب راحت تر منتقل بشه.

یک سر نخ رو داخل آب منبع و سر دیگه را داخل خاک فرو کنید. سر نخی که داخل آب هست، باید تا ته آب بره و سر نخی که داخل خاکه تا حدود ۷-۸ سانتی خاک فرو بره کافیه.

نکته مهم در این روش این است که طول نخ نباید طولانی باشد تا اب به خاک گلدان برسد.

آبیاری گلدان در سفر

خاک ژله ای مخصوص باغبانی

این روش بسیار ساده ایست. در این روش می توانید خاک ژله ای مخصوص باغبانی رو تهیه کنید. برای مدتی درون آب قرار دهید تا آب کافی جذب کند. حالا مقداری از خاک گلدان رو با احتیاط کنار بزنید و خاک ژله ای هارو درون خاک بگذارید و روی آن خاک بریزید. در طول سفر شما. ریشه ها از اب ذخیره شده از این خاک ژله ای خود را سیرآب می کند.

خاک ژله ای برای ابیاری گلدان در مسافرت

استفاده از بطری نوشابه

در این روش برای آبیاری گلدان در سفر بسته به اندازه گلدان و طول سفر برای هر گلدان یک بطری مناسب انتخاب کنید. ایجاد یک سوراخ بسیار کوچک در انتهای بطری کافیست. ولی حتما باید چک کنید که اب به صورت قطره ای (نه خیلی کم و نه زیاد) از بطری خارج شود. حالا بطری را پر کرده و روی خاک گلدان قرار دهید و مطمئن شوید که ثابت می ماند. و با خیال راحت به سفر عیدانه خود بروید.

ابیاری گلدان با بطری
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1036

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. مطالب خیلی کاربردی هستند
    ممنونم شما گلدونای منو نجات دادین

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.