• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

اعلام حالت فوق العاده در خوزستان / احتمال طغیان رودخانه های خوزستان

  • کد خبر : 1216
  • 31 مارس 2019 - 5:56
 استاندار خوزستان به منظور آمادگی برای مدیریت بحران وقوع سیل احتمالی حالت فوق العاده اعلام کرد.

غلامرضا شریعتی شامگاه شب با ارسال اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان خوزستان موظف هستند تا پایان عادی شدن شرایط سیلاب در خوزستان ، مرخصی کارکنان خود را لغو کنند.

غلامرضا شریعتی

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به بارندگی هایی که ظرف ۲۴ ساعت آینده در استانهای بالا دست خوزستان پیش بینی شده ، حجم ورود سیلاب به خوزستان افزایش می یابد و به همین دلیل احتمال طغیان رودخانه های خوزستان نیز دور از دهن نیست.

حالت فوق العاده در خوزستان

اعلام حالت فوق العاده در خوزستان / ۵۵ روستا تخیله می شوند

وی گفت: در روزهای تعطیل نیز دستگاههای اجرایی عضو ستاد بحران استان خوزستان می بایست نیروهای عملیاتی و تجهیزات خود را اماده ساخته تا در صورت نیاز به مناطق سیل زده اعزام کنند . شریعتی اظهار کرد: ۳۵ روستا در حوضه کارون و دز و ۲۰ روستا در حوضه کرخه در معرض خطر جدی سیل هستند که تعدادی از این روستاها تخلیه شده و تعدادی دیگر نیز در حال تخلیه هستند.

وی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران ۲۴ ساعته در استان خوزستان فعال است و طبق پیش بینی ها، برنامه های خود را به پیش می برد. نماینده دولت افزود : تمام تلاش ما در مواجهه با سیلابهای ورودی در استان، نداشتن تلفات انسانی و به حداقل رساندن خسارات مالی است.

استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان هفته جاری و با فروکش کردن بارندگی ها در استانهای بالا دست خوزستان ، اوضاع در این استان به حالت عادی باز گردد.

استان خوزستان دارای سدهای مهم دز، کرخه، کارون یک، دو و سه و نیز سد مارون و گتوند است که بیش از دو میلیارد متر مکعب آب را ذخیره می کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1216

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.