• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در ایران مشاهده نشده است

  • کد خبر : 13272
  • 31 ژانویه 2020 - 9:51

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در ایران مشاهده نشده است، گفت: اگر این ویروس وارد ایران شود اعلام می‌کنیم و این چیزی نیست که بخواهیم آن را پنهان کنیم.

ابتلا به کرونا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمدمهدی گویا با اشاره به اینکه مرگ و میر ناشی از این بیماری در مقایسه با بقیه بیماری‌های مشابه، کمتر است، افزود: بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیماری کرونا در هیچ کدام از کشور‌های همسایه ما وجود ندارد و در منطقه ما تنها در امارات متحده عربی ابتلا به این بیماری اثبات شده است.

تکذیب ابتلا به کرونا در ایران

وی افزود: این بیماری شباهت بسیاری به بیماری ”آنفلوآنزا“ دارد بنابراین حتی اگر کسی آنفلوآنزا داشته باشد در شرایط کنونی احتمال کرونا بودن آن بررسی می‌شود و تا زمانی که آزمایش، اثبات نکرده که ویروس کروناست باید با احتیاط درباره آن سخن گفت.

دکترگویا با اشاره به اینکه در فضای مجازی شایعاتی درباره  ابتلا به کرونا در ایران  منتشر می‌شود که واقعیت ندارد، افزود: این بیماری دستگاه تنفسی را گرفتار می‌کند و علائم آن شبیه آنفلوآنزاست.

وی تصریح کرد: عمدتاً کسانی که سن بالا یا بیماری زمینه‌ای مانند دیابت کنترل نشده، نارسایی قلبی و عروقی و تنفسی دارند در مقابل بیماری کرونا آسیب پذیر هستند مانند بیماری آنفلوآنزا.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: نباید درباره بیماری کرونا بزرگ نمایی شود و مردم به وحشت بیفتند.

شش مورد مشکوک در کشور مشاهده شده است

دکتر گویا با اشاره به اینکه ویروس کرونا هیچ مرزی نمی‌شناسد، افزود: این ویروس وارد ایران خواهد شد و وارد همه کشور‌های دنیا هم می‌تواند بشود و اگر کشوری مدعی شود که اجازه نمی‌دهم این ویروس وارد شود، غیر علمی است.

وی اضافه کرد: همه کشور‌ها وظیفه دارند در صورت ورود این ویروس، تمهیداتی را بیندیشند تا تعداد کمتری از مردم به آن مبتلا شوند. آقای گویا ادامه داد: این ویروس در حالت نهفتگی هم قابل انتقال به دیگران است.

وی افزود: تاکنون شش مورد از موارد مشکوک به این بیماری در استان‌های مختلف کشورمان گزارش شده و همه را در آزمایشگاهی که برای این منظور در نظر گرفته شده است بررسی کردیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: دو مورد در یزد، دو مورد در تبریز، یک مورد در قم و یک مورد در تهران بود که آزمایش همه آن‌ها منفی بود.

وی افزود: بیمارستان‌های خاصی در همه استان‌ها به منظور آمادگی برای مقابله احتمالی با این بیماری در نظر گرفته شده است.

دکتر گویا با بیان اینکه شستشوی مرتب دست یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است، اضافه کرد: استفاده از ماسک برای مردم عادی توصیه نمی‌شود و کادر‌های درمانی و پزشکی باید از ماسک مخصوص استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=13272

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.