• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

سرریز شدن سد گاوشان + فیلم

  • کد خبر : 1356
  • 08 آوریل 2019 - 6:08

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، سد گاوشان شامگاه یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸  ساعت ۲۱:۳۲  سرریز شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، گفت: سد گاوشان کامیاران سرریز شد.این سد از زمان آبگیری برای دومین بار است که به علت بارش‌های مناسب بهاری به حجم نرمال رسیده و سرریز می‌شود.

سد مخزنی گاوشان با حجم کلی ۵۵۴ میلیون متر مکعب، از مهمترین سازه‌های آبی غرب کشور است که بر روی رودخانه “گاوه رود” در نزدیکی شهرستان‌های کامیاران و سنندج احداث شده است.

  این سد با حجم مخزن ۵۵۰ میلیون متر مکعب و ۱۳۳ متر ارتفاع از بستر در از مهمترین سازه‌های آبی غرب کشور است که بر روی رودخانه “گاوه رود” در نزدیکی شهرستان‌های کامیاران و در ۴۵ کیلومتری سنندج واقع شده است. وی تصریح کرد : هدف از ساخت این سد، تامین آب شرب و کشاورزی شهرهای کرمانشاه و کامیاران است.

سدگاوشان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، بیان کرد : طبق محاسبات صورت گرفته سرریز سد گاوشان در ساعات آتی به تدریج بیشتر شده و در روزهای آتی تا رقم ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه خواهد رسید.

مومن پور خاطرنشان کرد : هم‌اکنون ۵۵ متر مکعب آب نیز از دریچه تحتانی و تونل‌های تامین آب شرب نیز تخلیه می‌شود و مجدداً و موکدا تاکید می‌شود افراد تحت هیچ شرایطی به سرریز سد و حاشیه رودخانه گاورود نزدیک نشوند.

اکیپ گروه‌های گشت و بازرسی بصورت همزمان در مسیر رودخانه گاورود

 

مؤمن پور اظهار داشت : با هشدارهای ارائه شده بهره‌برداران، باغداران و به ویژه دارندگان طرح‌های پرورش ماهی در پایاب تمامی سدهای استان بویژه سدهای گاوشان و قشلاق نسبت به تخلیه کامل حوضچه‌ها و جمع‌آوری تجهیزات و منصوبات اقدام کرده و منطقه را ترک کردند.

وی افزود:  از مردم تقاضا می کنیم تحت هیچ شرایطی به منظور صید ماهی به سرریز سدهای گاوشان و قشلاق و رودخانه‌های پایاب آنها نزدیک نشوند تا شاهد بروز خسارات جانی نباشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ادامه داد: با توجه به هشدارهای قبلی در خصوص سرریز گسترده سد گاوشان، همکاران این معاونت و همچنین رئیس و کارشناسان اداره منابع آب شهرستان کامیاران به مسیر رودخانه گاورود در پایین دست سد گاوشان رفتند و هشدارهای نهایی را به کشاورزان و دارندگان طرح‌های پرورش ماهی دادند.

مؤمن پور یادآور شد: همچنین اکیپ‌های متعددی از گروه‌های گشت و بازرسی بصورت همزمان در روستاهای واقع در مسیر رودخانه گاورود برای اعلام سرریز سد گاوشان و اطلاع رسانی نهایی حضور دارند.

در ادامه ویدئویی از لحظه سرریز شدن سد مخزنی گاوشان را مشاهده می‌کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.