• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

روستای تاریخی میمند کرمان

  • کد خبر : 14591
  • 18 فوریه 2020 - 15:08

کشورمان ایران مملو از اماکن تاریخی و طبیعی ارزشمند است که پرداختن به تمام آن ها به زمان بسیار زیادی نیازمند است. یکی از استان های اسرار آمیز در کشور پهناورمان که میتوان جاذبه های بسیاری را در آن مثال زد استان کرمان است. این استان بزرگ، به واسطه ی آب و هوای متنوع خود، جاذبه های متفاوتی را در خود جای داده است که هم از نقطه نظرات طبیعی و هم تاریخی حرف های بسیاری برای گفتن دارد. یکی از مهم ترین جاذبه های این استان روستای تاریخی و اعجاب انگیز میمند است. اگر شما هم مثل ما با ایرانگردی و بازدید از مناطق اعجاب انگیز کشورمان به وجد می آیید، با ما همراه باشید تا در کنار هم سفری مجازی به روستای میمند کرمان داشته باشیم.

این روستا در سال های اخیر و با رشد و گسترش صنعت توریسم به یکی از پر بازدید ترین مناطق گردشگری کشورمان بدل شده است و هرساله گردشگران بی شماری از سایر کشورها برای بازدید و عکاسی از این منطقه ی جذاب وارد کشورمان میشوند. با ما همراه باشید تا برخی از ویژگی های خارق العاده ی این روستای کهن را با هم مرور کنیم.

روستای میمند کرمان

قدمت روستای میمند کرمان

آن چه بیش از هر چیز از این روستای عجیب، منطقه ای خارق العاده و جذاب را میسازد، قدمت بسیار بالای آن است. قدمت این روستای صخره ای و دست کند، بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰۰ سال تخمین زده شده است. این در حالی ست که نمونه های بسیار معدودی از چنین روستایی در سایر نقاط جهان به ثبت رسیده است.

میمند به چند دلیل مهم از سایر روستاهای مشابه پیشی گرفته است. اولین و مهم ترین نکته بافت صخره ای این روستا است. این بافت تمامی روستا را در بر گرفته است. دومین نکته که روستای میمند کرمان را از سایر روستاهای مشابه در جهان متمایز میکند، جاری بودن زندگی در آن است. این روستای اسرار آمیز همچنان سکنه دارد و این به جذابیت میمند افزوده است. این روستای تاریخی و فرهنگی در سال ۲۰۱۵ از سوی یونسکو به ثبت رسید.

میمند کرمان

میمند روستای عجایب

آن چه روستای میمند کرمان را عجیب تر از هر روستای دیگری ساخته است، دست کند بودن خانه های آن است. این روستا از خانه های سنگی فراوانی تشکیل شده است که هر کدامشان پس از سال ها تراش به دست انسان ساخته شده اند.

این روستای باستانی که همچنان زندگی سنتی در آن جریان دارد، از اولین سکونت‌گاه‌هایی است که در دوره ماد به وسیله آریاییان ساخته شده است. برخی از افراد بر این باورند که میمند به دست مهرپرستان ساخته شده است. از آن جا که مهرپرستان به جاودانگی معتقدند، این روستای جاودانه را تراشیده اند.

دسترسی به روستای میمند کرمان چگونه است ؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، روستای میمند در استان پهناور کرمان واقع شده است. برای سفر به این روستا ۴ روش بر روی نقشه موجود است. چنانچه قصد سفر به روستای میمند کرمان را از مناطق شرقی کشور داشته باشید، لازم است خود را از بزرگراه شماره ی ۸۴ به شهر رفسنجان برسانید. این بزرگراه شما را به شهربابک میرساند. شهربابک راه اصلی رسیدن به این روستای دست کند میباشد.

اگر از استان های غربی قصد رسیدن به این روستا را داشته باشید، ابتدا باید به شیراز سفر کنید. پس از رسیدن به شهر قادر آباد استان فارس به سمت شهر هرات استان کرمان بروید و از آن جا شهر بابک را نشانه بگیرید. در صورتی که از استان هرمزگان و شهرهای جنوبی استان فارس تصمیم سفر به میمند را گرفته اید، خود را به بزرگراه خلیج فارس برسانید و به سمت شمال برانید تا به شهر بابک برسید.

آخرین راه سفر به روستای میمند از شهرهای شمالی و شمال غربی است. با ورود به بزرگراه خلیج فارس و عبور از شهرهای یزد و انار و راندن به سمت شرق میتوانید به شهر بابک برسید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=14591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.