• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی از امروز

  • کد خبر : 15851
  • 07 مارس 2020 - 10:28

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی از ساعت ۱۰ صبح امروز گفت: هدف طرح مسکن ملی در این مرحله اقشار متوسط و کسانی است که بتوانند اقساط تسهیلات و آورده اولیه را تأمین کنند.

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی

علی قائدی گفت: از ۱۰ صبح امروز شنبه تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه بدون هیچ محدودیتی ثبت‌نام مسکن ملی در ۵ استان آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل و البرز انجام می‌گیرد.

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی

او با تأکید بر این‌که به‌خلاف مرحله قبل ظرفیت ثبت‌نام نامحدود است گفت: بعد از ثبت‌نام بین متقاضیان واجد شرایط به‌صورت سیستمی قرعه‌کشی انجام می‌گیرد.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که معمولاً پروژه‌های مسکن ۲ساله تمام می‌شود گفت: متراژ‌ها با توجه به شرایط و استان‌ها متفاوت است، متوسط حدود ۱۰۰ متر و بر اساس برآورد اولیه هزینه ساخت هر مترمربع هم حدود ۲ میلیون تا ۲٫۵ میلیون پیش‌بینی شده که البته با توجه به شرایط اقتصادی و تورم و… ممکن است کمتر یا بیشتر از این ارقام هم بشود.

او درباره شرایط متقاضیان مسکن ملی گفت: یکی اینکه از سال ۸۴ به بعد سند مسکنی به نامشان نبوده باشد و خانه نداشته باشند، از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نکرده باشند و در شهر ثبت‌نامی ساکن باشند و بتوانند به‌لحاظ مالی پروژه را تا آخر همراهی کنند.

قائدی گفت: کسانی که به‌دلایلی مرحله قبل انصراف داده‌اند این بار هم فرصت ثبت‌نام دارند و می‌توانند ثبت‌نام کنند، اما کسانی که فاقد شرایط بوده‌اند در صورت ثبت‌نام مجدد باز تأیید نخواهند شد.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رایزنی‌ها با دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای کاهش هزینه ساخت واحد‌ها گفت: تسهیلات پیش‌بینی‌شده برای این واحد‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون است و اقساط آن هم حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15851

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.