• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
16

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

  • کد خبر : 1606
  • 16 آوریل 2019 - 6:55

شهردار پاریس با انتشار توییتی نوشت: « کلسیای نوتردام دستخوش آتش سوزی وحشتناکی شده است. ماموران آتش نشانی پاریس در تلاش هستند تا شعله های آتش را مهار کنند.»

خبرگزاری فرانسه با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از کلیسای نوتردام پاریس از آتش‌سوزی مهیب و گسترده این کلیسا خبر داد.

آتش‌نشانی پاریس اعلام کرد که مأموران این سازمان در حال تلاش برای مهار آتش هستند اما تصاویر زنده از پاریس حاکی از آن است که تلاش آتش‌نشانی پاریس تا این لحظه برای خاموش‌کردن آتش بی‌نتیجه مانده است.

هنوز دلیل اصلی این آتش‌سوزی به صورت رسمی اعلام نشده اما گفته می‌شود انجام مرمت و بازسازی این کلیسا یکی از دلایل محتمل آتش‌سوزی بوده است.

تازه‌ترین ویدئوی منتشرشده، فرو ریختن مناره قدیمی این کلیسا به دلیل گستردگی آتش را نشان می‌دهد.

آن هیدالگو، شهردار پاریس در نخستین واکنش به این حادثه از عبارت «آتش سوزی وحشتناک» استفاده و از وارد آمدن خسارات چشمگیر به یکی از مهم ترین بناهای تاریخی فرانسه ابراز تاسف کرده است.خانم هیدالگو در این پیام از کلیه شهروندان و بازدیدکنندگان خارجی خواسته است تا به حریم امنیتی ایجاد شده برای کنترل اوضاع و مهار آتش توجه جدی کنند.

واکنش ها به آتش سوزی کلیسای نوتردام

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره آتش سوزی کلیسای نوتردامپاریس در توئیتر نوشت: ناراحت شدم از اینکه قسمتی از نوتردام، بقعه نمادینی که به پرستش خدای یگانه‌مان اختصاص داشت و ما را از طریق شاهکار ادبی ویکتور هوگو به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کرد، پس از ایستادگی در جنگ‌ها و انقلاب، پس از ۸۰۰ سال ویران شده است. افکار ما با مردم فرانسه و تمام مسیحیان کاتولیک است.

 دونالد ترامپ ، نیز بلافاصله  انتشار توییتری به این آتش سوزی واکنش نشان داد و ضمن تاسف بار خواندن این حادثه خواستار اقدام فوری ماموران امدادی برای جلوگیری از گسترش دامنه آتش شد.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام تصریح کرد که دریافت خبر آتش سوزی در کلسیای نوتردام به واقع «وحشتناک» است و حتی شاید لازم باشد  دونالد ترامپ بر لزوم اقدام سریع امدادگران و مقامات شهری برای مهار آتش سوزی تاکید کرده و استفده از هواپیماهای آب پاش برای خاموش کردن آتش را خواستار شد.

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت

مرکل: نوتردام نماد فرهنگ اروپایی است

آلمان، همسایه فرانسه از دیگر کشورهایی است که به سرعت به این حادثه واکنش نشان داده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در پیامی ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفته است که آتش سوزی بزرگ نوتردام همچنین «قلب» مردم آلمان را نیز جریحه دار کرده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز در پیامی با تاسف از این حادثه، از نوتردام به عنوان نماد فرانسه و نیز فرهنگ اروپایی یاد کرده است.

کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1606

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. خیلی حیف شد. آثار تاریخی هر کشور نماد عظمت و شکوه و جلال اون کشور و میزان ذوق و سیلقه معماران و هنرمندان هست.به طور حتم مسئولان کشور فرانسه کلیسا رو به بهترین شکل بازسازی می کنه. موضوع مهم درجه اهمیت اینطور مسائل برای سران کشورهاست . ان شالله میراث ما دچار اینطور حوادثی نشه که واقعا ممکنه جبران ناپذیر باشه( از نظر میزان رسیدگی مسئولین).
    موفق باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.