• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

دلیل عدم قرنطینه استان گیلان مخالفت شورای امنیت بود

  • کد خبر : 16109
  • 11 مارس 2020 - 12:53

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به دلایل عدم قرنطینه استان گیلان بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی گفت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم.

عدم قرنطینه استان گیلان

 محمدحسین قربانی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهرستان رشت نیازمند برپایی یک بیمارستان سیار بود اظهار داشت: حجم بالای بیماران کرونایی و خالی نبودن ظرفیت بیمارستان‌ها باعث شد که با همکاری سپاه یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تخت‌خوابی در رشت راه‌اندازی کنیم و هم‌اکنون کادر درمانی مستقر در آن آماده خدمات دهی هستند.

علت عدم قرنطینه استان گیلان

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در گیلان افزود: کمبود تجهیزات یکی از عمده مشکلات گیلان است، اما در چند روز اخیر با ورود تجهیزات لازم و توزیع آن بین بیمارستان‌ها مشکلات تا حد زیادی برطرف شده و امکانات در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از فوت ۳۳ نفر در استان گیلان به‌علت بیماری کرونا خبر داد و افزود: از بین ۲۰۰ نفری که در این مدت در گیلان فوت کردند تنها آزمایش ۳۳ نفر آن‌ها مثبت اعلام شد و جواب تست برخی نیز هنوز مشخص نیست لذا نمی‌توان با قاطعیت گفت تمامی این افراد به‌دلیل کرونا درگذشتند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی توزیع درست و عادلانه اقلام بهداشتی در گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مسئول اصلی توزیع ملزومات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است اما باید میزان کمبود‌ها و نحوه توزیع اقلام را بررسی کنیم.

قربانی با اشاره به اینکه طبق تصمیم دولت حوزه امنیت و قرنطینه بر عهده وزارت کشور، توزیع اقلام بهداشتی برعهده وزارت صمت و درمان و غربالگری به وزارت بهداشت سپرده شده است بیان کرد: هیئت دولت برای تسریع در پیشرفت امور و خدمات‌دهی به بیماران کرونایی هر وزارتخانه را مسئول یک کاری کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.