• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
20

جنجال جدید در شبکه ماهواره‌ای منوتو + فیلم

  • کد خبر : 16170
  • 12 مارس 2020 - 12:34

این روزها ماجرای لورفتن چت‌های خصوصی برخی بازیگران ایرانی با یکی از مجریان شبکه ماهواره‌ای منوتو حواشی و جنجال‌های زیادی در فضای مجازی به پا کرده است. پس از هک شدن صفحه اینستاگرام سالومه سیدنیا مشخص شد که برخی ازاین چهره‌ای هنری با او در ارتباط بودند؛ فردی که پس از ابراز خوشحالی از شهادت حاج قاسم سلیمانی خباثتش علیه ایران برای همه آشکار شد و جای هیچ شک و شبهه‌ای در این باره باقی نگذاشت.

شبکه ماهواره‌ای منوتو

مرور برنامه‌‌های این شبکه نشان می‌دهد که در پس بزک کردن مجریان  و عوامل این شبکه هدف‌های شومی مانند تقدس‌زدایی از نقش مادر، تشویق به نگهداری سگ به جای فرزندآوری قرار دارد. در کنار برنامه‌‌های مختلفی که این شبکه برای تغییر ذائقه مردم مسلمان ایران با بودجه‌ای نامعلوم ساخته، برنامه‌هایی از این شبکه پخش می‌شود که غیرمستقیم، سرخوردگی مردم ایران، ایران ستیزی، فاصله بین مردم و مسئولان را هدف قرار داد‌ه‌اند.

 هدف شبکه ماهواره‌ای منوتو چیست؟

عملکرد روزهای اخیر این شبکه در زمانی که مردم ایران درگیر کرونا هستند نشان از چنین رویکردی دارد؛ من و تو طی روزهای اخیر به گونه‌ای هجمه و تبلیغ رسانه‌ای علیه کشورمان به راه انداخته که گویا ایران منشا این ویروس بوده است و یک خطر برای منطقه و جهان محسوب می‌شود.

از سوی دیگر در این روزهایی که مردم ایران درگیر کرونا هستند و آرامش مردم و دوری از اضطراب می‌تواند آن‌ها را تاحدی از گزند کرونا در امان نگهدارد، این شبکه دست به شایعه‌سازی و پروپاگاندای رسانه‌ای می‌زند و روی اخبار منفی از سراسر ایران مانور می‌دهد. به طور مثال روی بسته شدن موقت برخی مرزهای ایران تبلیغ گسترده می‌کند اما خبر بازشدن این مرزها و رفع محدودیت‌ها را پوشش نمی‌دهند.

در همین مورد، من و تو مدعی شد که آیت‌الله بهجت برای دفع کرونا یک توصیه دینی دارد! این ادعا درحالی درباره آیت‌الله بهجت بیش از ۱۰ سال است که فوت کرده است.

همچنین  شبکه ماهواره‌ای منوتو برای بحرانی نشان دادن وضعیت مناطق مختلف ایران، فیلمی از کوه‌های آبیدر کردستان را منتشر کرد  و مدعی شد که این چاله‌ها برای دفن اموات کنده شده است! درحالی که بلافاصله با حضور خبرنگاران در محل ادعایی من‌وتو مشخص شد که این چاله‌ها برای کاشت نهال در این منطقه بوده است.

شایعه سازی و شعله ور کردن آتش اتفاقات از اقدامات این شبکه است

حقیقت این است که من‌وتو در بحران‌های ایران، روی اصلی خودش را نشان می‌دهد؛ نمونه‌های زیر عملکرد این شبکه ماهواره‌ای را در بحران‌ها‌ و اتفاقات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که آن‌ها با شایعه‌سازی و بزرگنمایی این آتش را شعله‌ورتر کردند.

در روزهایی که کشور ما روزهای پرتلاطمی را در سال گذشته تجربه می‌کرد و حتی قیمت برخی کالاها روز به روز بالا می‌رفت، کارشناس شبکه من و تو در پیشنهادی عجیب از شهروندان ایرانی خواست کالایی که مورد تقاضاست را خریداری و نگهداری کرده و پس افزایش قیمت به بهای بالاتری بفروش برسانند.

در همین روزها منوتو ، فیلمی را از ترافیک اتوبان حکیم منتشر کرده و مدعی شد که این ترافیک به دلیل اعتصاب مردم به بازار ارز شکل گرفته است. درحالی که این صحنه و ترافیک به دلیل فیلمبرداری فیلم متری شش و نیم متر بود و اعتصابی در کار نبود.

در روزهای اغتشاشات ۹۶ که آشوبگران برخی شهرهای مختلف ایران را ناآرام کرده بودند، شبکه من‌وتو مدعی شد که کنترل شهر ایذه به دست مردم افتاد ولی سپاه از راه دریا وارد شد و شهر را پس گرفت! این در حالی است که ایذه هیچ راهی به دریا ندارد و پیرامون آن همه کوه است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.