• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

جزئیات پرداخت یارانه کرونا

  • کد خبر : 16238
  • 13 مارس 2020 - 11:58

 رییس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات پرداخت یارانه کرونا در کشور و با اشاره به آسیب‌ها و تبعات بیماری کرونا گفت: دولت بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر و فاقد درآمد ثابت جامعه اختصاص داده است.

پرداخت یارانه کرونا

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه شهید همت در استان البرز عنوان کرد: براین اساس کسانی را که شغل خاصی برای تامین درآمد ثابت ندارند، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شده‌اند که تا پایان اسفند ماه جاری یک بسته حمایتی اختصاص یافته و به آنان مبالغی پرداخت خواهیم کرد.

نحوه پرداخت یارانه کرونا

وی ادامه داد: برای کسانی که مشاغلی داشتند و اکنون دچار مشکل شده‌اند با سازوکارهای تعریف شده، تسهیلات کم‌بهره با دوره تنفسی سه ماهه پیش‌بینی شده است.

به گفته وی شمار کسانی که شناسایی شده‌اند، حدود هفت میلیون نفر است که از اقشار کم برخوردارند و  کسب و کار آنان در آستانه سال نو خسارت جدی دیده و به آنها بسته های حمایتی تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از جزئیات پرداخت یارانه کرونا برای خانوارهای فاقد درآمد ثابت خبر داد و گفت: ۳ میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شده‌اند و مرحله نخست این طرح نیز هفته آینده اجرا می‌شود. محمدباقر نوبخت در همین حال گفت: ۳ میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شده‌اند و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به آنان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، شناسایی ۴ میلیون خانوار دارای مشاغل خرد که به علت شیوع کرونا و کسادی بازار شب عید با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در همین راستا بین یک تا ۲ میلیون تومان وام به صورت قرض‌الحسنه و بدون ضامن برای این قشرها در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: موضوع بسته‌های حمایتی کونایی از حمایت معیشتی انتهای سال جدا است و اجرای هر کدام از این طرح‌ها به صورت مستقل در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.