• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

انتقاد عضو شورای شهر از قرنطینه نشدن تهران

  • کد خبر : 16344
  • 15 مارس 2020 - 11:13

عضو شورای شهر تهران با انتقاد ار قرنطینه نشدن تهران گفت: مسؤولین تصور می‌کنند هنوز زمان کافی برای آنها جهت مقابله با کرونا وجود دارد ولی قرنطینه تنها راه‌حل کنترل اپیدمی محسوب می‌شود ولی هنوز هیچ سطحی از قرنطینه در تهران دیده نمی‌شود.

قرنطینه نشدن تهران

 شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در دویست و پنجمین جلسه شورای شهر در تذکری به شهرداری اظهار داشت:‌ در بحران جهانی ناشی از شیوع بیماری کرونا بنا بر آمار سازمان جهانی بهداشت ایران بعد از چین و ایتالیا دارای بالاترین نرخ همه‌گیری در جهان محسوب می‌شود در حالی که قرنطینه بسته به شدت و سطح اپیدمی به عنوان تنها راه‌حل کنترل اپیدمی محسوب می‌شود هنوز هیچ سطحی از قرنطینه در شهر تهران دیده نمی‌شود و مسؤولین تنها به توصیه برای عدم خروج از منزل کرده‌اند.

علت قرنطینه نشدن تهران چیست؟

وی افزود:‌ در ایتالیا که از نظر آمار مبتلایان و فوت ناشی از ویروس کرونا به ایران نزدیکی وجود دارد ورود و خروج از شهرها ممنوع اعلام شده و به جزء خواربارفروشی‌ها و داروخانه‌ها تمام فعالیت‌ها تعطیل است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در ایتالیا جرایم سنگینی برای افرادی که بدون دلیل قانع کننده در سطح شهر تردد می‌کنند در نظر گرفته شده است و نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده که هدف از اتخاذ این تصمیمات این است که دیگر هیچ زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسؤولین ما فکر می‌کنند هنوز زمان کافی برای آنها وجود دارد گفت:‌طی دو بازدیدی از دو مرکز گل و گیاه شهید محلاتی و دریاچه شهدای خلیج‌فارس داشتم هیچگونه کاهش جمعیتی در حضور مردم نسبت به ایام عادی در این اماکن دیده نمی‌شود..

وی گفت:‌شدت و ضعفت اپیدمی افزون به همکاری مردم به کنترل‌های اجتماعی وابسته است و هم اکنون هیچ سطحی از کنترل اجتماعی در شهر دیده نمی‌شود تصاویری که از شهرهای خالی از جمعیت در چین و ایتالیا دیده می‌شود افزون بر همکاری مردم ناشی از مداخله دولت‌ها است.

مسئولان عزم عملی برای تعطیلی تهران ندارند

امانی تصریح کرد: تا کنون در سطح شهر تهران جز درخواست از مردم برای حضور نیافتن در سطح شهر هیچ مداخله‌ای صورت نگرفته و دلیل این که برخی از مردم هشدارها را جدی نگرفته است آن است که هیچ عزم عملی در مسولان دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عدم اعمال ممنوعیت در فعالیت‌های غیرضروری و تعطیلی مکان تجمع مانند بازارها نه تنها منجر به گسترش دامنه بحران و افزایش فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمانی و پرستاری می‌شود بلکه خسارت‌های مالی را نیز به سبب طولانی کردن مدت بحران افزایش می‌دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم تهران قطعا درک خواهند کرد که یک قرنطینه عمومی در مدتی کوتاه بسیار کم خسارت‌تر از یک بحران طولانی مدت است پس با درک عمق بحران ضروری است فرمانداری با بکارگیری راهکارهای اجرایی هرگونه ورود و خروج از شهر را جز در موارد خاص و اضطراری ممنوع اعلام کند و با اتخاذ تدابیر لازم تأمین نیازهای مردم به اقلام روزمره را در اولویت قرار دهد.

وی ضمن تذکر به شهردار تهران گفت:‌حناچی در اسرع وقت باید نسبت به تعطیلی مراکز مربوطه اقدام کند و تمام تلاش خود را برای ارائه  خدمات عمومی متمرکز کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.