• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
15

جاذبه های جزیره ی قشم

  • کد خبر : 16348
  • 15 مارس 2020 - 12:23

جزیره ی قشم بزرگ ترین جزیره ی خلیج فارس ، از دیرباز به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری کشور پهناورمان شناخته میشده است. محل قرار گیری این جزیره در نزدیکی تنگه ی هرمز واقع شده و این ویژگی از قشم یک منطقه با اهمیت بسیار بالای جغرافیایی نیز ساخته است. یکی از القاب مهم این جزیره، جزیره ی عجایب هفت گانه است. هر ساله این منطقه میزبان توریست ها و گردشگران فراوانی از داخل و خارج از کشورمان است و با وجود سیل عظیم مسافران، همچنان تواسته است بکر بودن خود را حفظ کند و یکی از اسراسر آمیز و دنج ترین جزیره های کشورمان ایران باشد.

از آن جا که ممکن است بسیاری از جاذبه های این جزیره ی سحرآمیز برای شما ناشناخته باشد، قصد داریم در این بخش از سفرهای خود، به جزیره ی قشم برویم و زیباترین و مهم ترین آثار طبیعی و تاریخی آن را به شما نشان دهیم. پس برای تماشای جاذبه های جزیره ی قشم خود را برای یک سفر مجازی آماده کنید.

جاذبه های جزیره ی قشم

مهم ترین جاذبه های جزیره ی قشم

وقتی حرف از جاذبه های جزیره ی قشم به وسط می آید، شاید به نظر خیلی از گردشگران، اولین و مهم ترین و البته اسرارآمیزترین منطقه ، جزایر ناز باشد. این جزیره از قشم حدودا ۲۲ کیلومتر فاصله دارد و از جالب ترین ویژگی های این جزیره نبودن ساحل شنی در اطراف آن است. در عوض تا چشم کار میکند، سواحل صخره ای زیبا و شگفت انگیز مشاهده میشود. آن چه این جزیره را دیدنی تر میکند، جزر و مد قابل توجه آب است. به هنگام جزر میتوان از بالای جزیره ی ناز ، بخش هایی از جزیره ی هرمز و لارک را هم تماشا کنید. نکته ی قابل ذکر این است که جزیره ی ناز مسکونی نیست و گردشگران و صیادان برای مدت کوتاه میتوانند در آن جا به کار یا استراحت بپردازدند.

کروکودیل های ایرانی و دلفین ها

از دیگر جاذبه های جزیره ی قشم که هر ساله بهانه ای به دست عکاسان و طبیعت گردان میدهد تا به جنوب سفر کنند، کروکودیل های ایرانی است. گردشگران برای مشاهده ی این موجودات کم نظیر باید با استفاده از شناور به جزیره ی هنگام بروند. این جزیره ی ۳۴ کیلومتری مربع شکل، محل زندگی کروکودیل های ایرانی است که در پارک کروکودیل نوپک پرورش یافته اند.

علاوه بر این موجودات دلفین های دوست داشتنی در نزدیکی ساحل به تعداد بسیاری وجود دارند و اگر شانس داشته باشید، به احتمال زیاد شنای دسته جمعی این موجودات زیبا و آزاد را میتوانید مشاهده کنید و جذاب ترین لحظات سفر خود را رقم بزنید. شما همچنین میتوانید فیتوپلانکتون های دریایی هم در تاریکی تماشا کنید که به رنگ آبی درخشان سوار بر موج به ساحل می آیند و در مدتی کوتاه ناپدید میشوند.

دره ی ستارگان قشم

دره ی ستارگان قشم یکی از بی نظیر ترین جاذبه های جزیره ی قشم است. محل قرار گیری این جزیره در ۵ کیلومتری ساحل جنوبی قشم و در غرب روستای برکه خلف است. بومیان این منطقه بر این باورند که دره ی ستارگان دو میلیون سال پیش در اثر برخورد ستاره ای از آسمان به این منطقه ایجاد شده است. اشکال عجیب و مرموز این دره ، از آن یک جاذبه ی پر و پا قرض و اسرار آمیز ساخته است که میتواند تعجب و شگفتی بسیاری از توریست ها را به دنبال داشته باشد.

از نظر زمین شناسی میتوان قدمت این دره را همان دو میلیون سال تخمین زد. میتوان به صورت دقیق تر گفت دره ی ستارگان حاصل پدیده‌های زمین‌شناسی نظیر فرسایش به وسیله‌ی آب هاى سطحى، تندبادها و رگبارهاى فصلى مداوم است که طی مرور هزاران هزار سال ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.