• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

۱۳ بدر در خانه بمانید | تعطیلی پارکها و مناطق جنگلی در روز ۱۳ فروردین

  • کد خبر : 17249
  • 31 مارس 2020 - 10:33

مدیرکل دفتر جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از تعطیلی پارکها و مناطق جنگلی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا روز ۱۳ فرودین تعطیل خبر داد.

تعطیلی پارکها و مناطق جنگلی

کوروش خلعتبری در این باره اظهار کرد: یکی از مراکزی که شیوع ویروس کرونا می توانست در آنجا بیشتر باشد پارک ها و تفرجگاه های جنگلی بود. به همین دلیل قبل از مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت حضور در پارک ها با مدیران کل مناطق شمال کشور مکاتباتی داشتیم و به همه مدیران و مجریان پارکها اعلام کردیم که با توجه به شیوع این ویروس پارکها را تعطیل کنند.

تعطیلی پارکها و مناطق جنگلی در روز طبیعت

وی با اشاره به اینکه تمامی پارک ها تا ۲۸ اسفندماه به نوعی بسته بودند، اظهار کرد: همچنین مجددا تاکید کردیم که در ایام نوروز نیز این تعطیلی ها ادامه یابد و در پارکها باز نشود که خوشبختانه هفته اول فروردین نیز پارکها بسته شدند. از طرفی تاکید کردیم که هفته دوم فرودین نیز با توجه به اینکه ۱۳ فروردین روز طبیعت است و مردم براساس سنتهای قدیمی به دامن طبیعت می روند این محدودیت ها ادامه یابد. به عبارت دیگر ورود به پارکها، مراتع، فضای سبز و راه های جنگلی محدود شود تا در آینده نزدیک شاهد از بین رفتن ویروس کرونا در کشور باشیم.

به گفته مدیرکل دفتر جنگل‌کاری، پارک‌ها و ذخیره‌گاه‌های جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، روز ۱۳ فرودین هیچ پارکی بازگشایی نمی شود و اگر پارکی باز باشد تخلف بوده و با آن برخورد خواهیم کرد.

تجهیزات پارک ها وتفرجگاه های جنگلی قبل از بازگشایی ضدعفونی می شوند

خلعتبری با بیان اینکه اقدامی تحت عنوان سمپاشی در پارکها و جنگل ها صورت نمی گیرد و اخبار منتشر شده در فضای مجازی که در آنها گفته می شود برای عدم حضور مردم در پارک ها از سم استفاده می شود نیز کذب است، گفت: هر زمان دولت، وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا اجازه بازگشایی پارک ها را دادند، قبل از بازگشایی تمام وسایل و ادوات ورزشی، سرویس بهداشتی، راه ها و شبکه های داخلی، رستوران ها، میز و نیمکت ها، آلاچیق ها و پارکینگ ها را ضدعفونی خواهیم کرد و این ضدعفونی نیز توسط موادی که وزارت بهداشت تایید می کند، انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=17249

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.