• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

خاموش شدن برج ایفل به یاد قربانیان بمب گذاری های سریلانکا

  • کد خبر : 1733
  • 22 آوریل 2019 - 7:32

به احترام قربانیان حوادث تروریستی سریلانکا چراغ های برج ایفل خاموش شدند..

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، برج ایفل فرانسه به منظور گرامیداشت یاد قربانیان بمب گذاری‌های سریلانکا نیمه‌شب یکشنبه در تاریکی فرو رفت.

پیش از تاریک شدن برج ایفل پیامی در حساب کاربری روابط عمومی برج ایفل منتشر شد و در این پیام از خاموش شدن چراغ‌های برج در ساعت ۱۲ شب روز یکشنبه خبر داده بود.

وقوع چندین انفجار و بمب گذاری در سریلانکا

بمب‌گذاری‌های روز یکشنبه در سریلانکا در ۳ کلیسا و ۴ هتل به وقوع پیوسته است.

پلیس سریلانکا اعلام کرد در مجموع شش انفجار هتل‌ها و کلیسا‌های این کشور را لرزانده است. هفته گذشته رئیس پلیس سریلانکا با استناد به اطلاعات دریافتی از یک سرویس امنیتی خارجی گفته بود گروهی افراط‌گرا قصد دارد کلیساها را هدف قرار دهد.

چند ساعت پس از وقوع حملات بمب گذاری در سریلانکا ،پلیس سریلانکا از وقوع دو انفجار دیگر در حومه شهر «کلمبو» خبر داد. به گفته منابع آگاه، در میان کشته‌ها اتباعی از آمریکا، انگلیس و هلند هم حضور دارند.

وزیر دفاع بمب گذاری در سریلانکا را در چند شهر این کشور را «تروریستی» توصیف کرد. به گفته مقامات محلی، در انفجار هشتم، دستکم سه نیروی پلیس کشته شده‌اند.

تلفات حملات سریلانکا به بیش از ۲۹۰ نفر رسید

پلیس سریلانکا از افزایش چشمگیر تعداد تلفات بمب‌گذاری‌های اخیر در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از رویترز، پلیس سریلانکا اعلام کرد: تعداد قربانیان حملات اخیر این کشور به کلیساها و هتل‌ها به بیش از ۲۹۰ نفر رسیده است.حدود ۵۰۰ نفر نیز بر اثر بمبگذاری‌های اخیر سریلانکا زخمی شده‌اند.

سخنگوی پلیس سریلانکا حاضر به ارائه توضیحات بیشتر درباره تعداد دقیق تلفات در هر یک از کلیساها و هتل‌های این کشور نشده است.

ظریف حملات تروریستی در سریلانکا را محکوم کرد

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران ، رشته حملات تروریستی و بمب گذاری در سریلانکا را محکوم و تروریسم را «یک تهدید جهانی» توصیف کرد.

ظریف در توئیترش نوشت: «از حمله تروریستی به عبادت‌کنندگان سریلانکایی در عید پاک، شدیداً اندوهگین هستیم، تسلیت به دولت و مردم کشور دوست سریلانکا. فکر و دعای ما با قربانیان و خانواده آنهاست. تروریسم خطری جهانی و بدون دین است که باید همه جهان آن را محکوم و با آن مقابله کند».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.