• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
19

لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده نسل دهمی اینتل معرفی شدند

  • کد خبر : 17856
  • 12 آوریل 2020 - 17:18

لنوو به تازگی از دو لپ تاپ جدید رونمایی کرده است که به پردازنده نسل دهم اینتل مجهز شده اند. همانطور که می دانید لپ تاپ لنوو جزء پرطرفدارترین محصولات این برند است و جایگاه بسیار خوبی نیز در بازار لپ تاپ دارد. محصولات این برند همواره رقبای بسیار جدی برای سایر برندها بوده اند و امروزه به اولین انتخاب های کاربران تبدیل شده اند. لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده نسل دهمی اینتل با عنوان لیجن ۷i و لیجن ۵i معرفی شده اند و از کارت های گرافیک جدید انویدیا در آنها استفاده شده است.

به لطف وجود پردازنده‌ نسل دهمی سری Comet Lake-H اینتل و کارت گرافیک های جدید، سرعت و قدرت پردازش لپ تاپ های جدید لنوو بسیار بالا خواهد بود. همراه ما باشید با ارائه اطلاعات بیشتری در خصوص لپ تاپ های جدید Lenovo با پردازنده نسل دهمی اینتل.

لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده نسل دهمی اینتل

مشخصات فنی لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده نسل دهمی اینتل

لنوو جزء اولین شرکت هایی است که قصد دارد از پردازنده های نسل دهم اینتل و نیز کارت گرافیک های جدید شرکت انویدیا در لپ تاپ های خود استفاده کند. Legion 7i و Legion 5i جدیدترین محصولات کمپانی بزرگ لنوو هستند که قرار است با پردازنده های جدید وارد بازار شوند. پردازنده‌های گرافیکی این محصولات، از نوع موبایلی سری RTX Super انویدیا هستند. البته معلوم نیست که این پردازنده ها در موبایل لنوو نیز مورد استفاده قرار بگیرند یا نه.

لنوو لیجن ۷ آی و لیجن ۵ آی به ‌ترتیب جایگزین Legion Y740 و Legion Y540 خواهند شد. لیجن ۷i یک لپ تاپ گیمینگ است که به صفحه ‌نمایش ۱۷ اینچی مجهز شده است. لیجن ۵i هم مدل ۱۵ اینچی آن است. همچنین لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده نسل دهمی اینتل، به فناوری Advanced Optimus نیز مجهز هستند که مختص کارت گرافیک های جدید انویدیا می باشد.

فناوری Advanced Optimus در لپ تاپ های لیجن ۷i و لیجن ۵i لنوو

همانطور که اشاره کردیم، لپ تاپ  لنوو از یک فناوری جدید تحت عنوان Advanced Optimus بهره می برند. این بدان معناست که نمایشگر این محصولات، قادر به ارائه فناوری G-SYNC می باشد. البته برای افزایش عمر مفید دستگاه، امکان غیر فعال کردن پردازنده‌ گرافیکی مجزا نیز وجود دارد.

یکی از اشکالات وارد بر فناوری G-SYNC انویدیا این است که برای بهره‌ گیری از آن، پردازنده‌ گرافیکی مجزا باید به ‌صورت مستقیم به صفحه ‌نمایش متصل باشد. در این صورت فناوری Optimus انویدیا دیگر قادر به بهره گیری از پردازنده‌ گرافیکی مجتمع برای انجام کارهای سبک نخواهد بود. استفاده‌ از پردازنده‌ گرافیکی مجتمع برای انجام وظایف سبک، در نهایت مصرف انرژی را پایین می‌آورد و عمر باتری بهتر از سوی لپ‌تاپ ارائه می‌شود.

پردازنده‌های نسل دهمی سری کامت لیک-H در لپ تاپ های جدید لنوو

در هر دو لپ تاپ جدید Lenovo از پردازنده‌های نسل دهمی سری کامت لیک-H اینتل استفاده شده است. این پردازنده‌ها توان طراحی حرارتی TDP معادل ۴۵ وات دارند و از حافظه‌ Optane اینتل پشتیبانی می‌کنند. جالب است بدانید که پردازنده های جدید اینتل، نخستین پردازنده‌های موبایلی دنیا به‌ شمار می‌آیند که می‌توانند فرکانسی بیشتر از پنج گیگاهرتز ارائه دهند. اینتل از قوی‌ترین مدل این خانواده یعنی Core i9-10980HK به‌عنوان پرسرعت‌ترین پردازنده‌های موبایلی دنیا یاد می‌کند. البته دقیقا مشخص نشده که لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده نسل دهمی اینتل از کدام مدل این پردازنده ها استفاده می کنند. اما لپ‌تاپ ۱۵ اینچ لنوو لیجن ۵i به کارت گرافیک انویدیا RTX 2060 مجهز شده است.

نسخه‌ ۱۷ اینچی هم دارای کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Super Max-Q می باشد. بر اساس اطلاعات غیر رسمی، لنوو برای لیجن ۵i مجهز به کارت گرافیک RTX 2060 قیمت پایه‌ ۹۹۹ دلار را در نظر گرفته است. لیجن ۷i مجهز به RTX 2070 نیز قرار است با قیمت ۱٬۱۹۹ دلار عرضه شود. زمان عرضه لپ تاپ های جدید لنوو با پردازنده نسل دهمی اینتل هنوز مشخص نشده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=17856

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.