• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

دلیل توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر چیست؟

  • کد خبر : 17928
  • 13 آوریل 2020 - 12:38

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به علت توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر اکنون متوقف شده است ‌و پس از برنامه بازرسی، تعمیرات و بررسی تجهیزات اساسی، یک‌سوم سوخت هسته‌ای راکتور نیروگاه با سوخت جدید جایگزین می‌شود.

توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر

 رضا بنازاده در گفت‌وگویی ‌با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای به اقدامات انجام‌شده در نیروگاه اتمی بوشهر در مقابله ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: در جریان انتشار ویروس کرونا، در نیروگاه اتمی بوشهر تمام تمهیدات لازم برای پیشگیری اندیشیده شد به‌گونه‌ای که ویروس کرونا هیچ خسارت و یا صدمه‌ای به تولید برق در این مرکز تولید انرژی هسته‌ای، وارد نکرد.

توقف فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر موقتی است

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات و امکانات نیروگاه اتمی به‌صورت مستمر علیه ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود افزود: تمام کارکنان نیروگاه اتمی همواره مورد آزمایش و تب‌سنجی قرار می‌گیرند و تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در نیروگاه اتمی گزارش نشده است.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: در یک سال گذشته ۷٫۲ میلیارد کیلووات‌ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.

بنازاده با اشاره به متوقف شدن فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: برای تعمیرات نیمه‌اساسی و تعویض یک‌سوم سوخت، فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر اکنون متوقف شده ‌و پس از برنامه بازرسی، تعمیرات و بررسی تجهیزات اساسی، یک‌سوم سوخت هسته‌ای راکتور نیروگاه با سوخت جدید جایگزین می‌شود.

وی با ابراز اینکه این عملیات بر اساس برنامه‌ریزی تعیین‌شده انجام و پس از آن، نیروگاه اتمی وارد مدار تولید برق می‌شود گفت: بر اساس برنامه‌ریزی امسال افزون بر ۷ میلیارد کیلووات‌ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود و این در حالی است که از زمان اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق در شهریور سال ۱۳۹۰ تاکنون، ۴۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

نقش نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق کشور

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر به نقش مهم این نیروگاه در تولید پایدار برق پرداخت و  گفت: نیروگاه اتمی بوشهر توانسته سهم بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری به‌ویژه در استان بوشهر در فصول گرم ارائه کند.

بنازاده با توجه به ارزیابی انجمن بهره‌برداران «وانو» از نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر به‌صورت دائم مورد ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و کارشناسان انجمن جهانی بهره‌برداران نیروگاه‌های هسته‌ای قرار می‌گیرد و با سربلندی ارزیابی‌ها را پشت‌سر گذاشته است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=17928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.