• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
32

بقایای بزرگترین دایناسور گوشتخوار دنیا کشف شد

  • کد خبر : 1802
  • 24 آوریل 2019 - 7:24

یک مرکز فسیل شناسی در کانادا فسیلی از یک تیرانوسوروس Tyrannosaurus پیدا کرده است . حیوانی که از نظر وزن شبیه به یک فیل کاملا بالغ است و با افزایش سن، وزنش هم بیشتر می‌شود؛  به طوری که وزن آن به قدری‌ست که می‌توان گفت از تمامی فیل‌هایی که در حال حاضر روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنند سنگین‌تر بوده است.

اما تفاوت اساسی که این جاندار با فیل دارد آن است که گوشتخوار است . بله، همه می‌دانیم که دایناسورها در گذشته نابود شده‌اند و حالا هیچ دایناسوری در دنیا وجود ندارد، با این وجود هنوز هم کشف فسیل و بقایای این حیوانات پژوهشگران را به وجد می‌آورد.

نتیجه‌ی پژوهش آناتومیک این مرکز فسیل شناسی که اخیرا منتشر شد، حاکی از آن است که بقایای ۶۵ درصد از استخوان‌های این جاندار موجود می‌باشد و فقط برخی از دنده‌ها و بخشی از پاهای او در دست نیست. جالب است بدانید که محققان نام بقایای این دایناسور را به صورت مستعار اسکاتی گذاشته‌اند.

تیرانوسوروس Tyrannosaurus

دایناسور گوشتخوار متعلق به ۶۵ میلیون سال پیش می‌باشد

تحقیقات و  پژوهش‌ها نشان داده‌اند که این دایناسور غول‌پیکر کشف شده متعلق به ۶۵ میلیون سال پیش می‌باشد و دست کم حدود ۲۸ سال سن داشته است . علت مرگ این دایناسور گوشتخوار عفونت تشخیص داده شده است، طبق گفته پژوهشگران بدن  این دایناسور گوشتخوار زخمی شده و بر اثر عفونت زخم جان خود را از دست داده بود همچنین بقایای پیکر او نشان می‌دهد که دندان‌هایش نیز در درگیری‌ها شکسته بودند.

یکی از دانشمندانی که روی بقایای این دایناسور گوشتخوار کار می‌کند ، چنین بیان کرد که: “در گذشته زندگی در حیات وحش آسان نبوده است، حتی برای جانوران قدرتمند و گوشتخوار و صدماتی که به این دایناسور وارد شده بیانگر همین موضوع هستند.”

با پیدا شدن بقایای این تیرانوسوروس محققان بر این باور هستند که به احتمال زیاد دایناسورهای بزرگتر از این نمونه نیز وجود دارند که هنوز کشف نشده‌اند . جالب است بدانید که تا به امروز ۲۰ نمونه از فسیل و بقایای استخوان‌ تیرانوسوروس یافت شده است . این دایناسور گوشتخوار یکی از شناخته‌ شده‌ترین گونه‌های دایناسورها می‌باشد . لازم است ذکر کنیم که بقایای بدن اسکاتی در حقیقت در سال ۱۹۹۱ میلادی کشف شدند و حالا تحقیقات بر روی آن تکمیل شده و نتایج بررسی‌ها منتشر گردیده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1802

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.