• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

اسکرین شات گرفتن از چت خصوصی واتس اپ ممنوع می شود

  • کد خبر : 1815
  • 25 آوریل 2019 - 5:07

واتس‌اَپ یک برنامه پیام‌رسانی فوری برای تلفن‌های هوشمند است. این برنامه توسط شرکت سهامی واتس‌اَپ ساخته شده‌است.این پیام‌رسان در دی ماه ۱۳۹۴ اعلام کرد که برای همیشه رایگان خواهد بود. پیش از آن این سرویس پیام‌رسانی تنها سال اول رایگان بود .

 واتس‌اَپ و نرم‌افزارهای شبیه به آن امروزه با گسترش اینترنت همراه، جایگزینی برای اس‌ام‌اس یا پیام‌های متنی کلاسیک شده‌اند. واتس‌اَپ در سال ۲۰۱۳ در سراسر جهان ۳۰۰ میلیون کاربر داشته که حداقل ماهی یکبار آنلاین بوده‌اند.در اوایل فوریه ۲۰۱۶ واتس‌اَپ اعلام کرد که تعداد مشترک‌های شبکه از مرز یک میلیارد نفر گذشت.

در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۴ شرکت فیسبوک اعلام کرد که واتس‌اَپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده‌است که از این مبلغ ۴ میلیارد دلار به صورت نقدی و ۱۵ میلیارد دلار به شکل سهام فیسبوک به مالکان آن پرداخت شده‌است. امسال(۲۰۱۴میلادی) مؤسس واتس‌اَپ نیز به لطف تصاحب این شرکت توسط فیسبوک، به جمع میلیاردی‌ها پیوسته‌است.

اسکرین شات از چت های خصوصی ممنوع

به نظر می رسد واتس اپ تصمیم دارد با فعال سازی اسکن اثر انگشت برای دسترسی به این اپلیکیشن، ثبت اسکرین شات از چت های خصوصی را ممنوع کند.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از دیلی میل ، اپلیکیشن واتس اپ قصد دارد  آپدیتی را ارائه کند که به کاربران اجازه نمی‌دهد از چت های خصوصی اسکرین شات بگیرند.

اپلیکیشن  واتس اپ که به متعلق به فیسبوک است و در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۴  توسط  این شرکت خریداری شد در حال  تست کردن ویژگی اسکن اثر انگشت می باشد به طوری که  کاربران  قادر خواهند بود با کمک ویژگی و اسکن اثر انگشت به چت ها دسترسی پیدا کنند. طبق پست وبلاگی WABetaInfo ، در صورت فعال‌سازی این ویژگی اسکرین شات گرفتن از تصاویر نیز غیر ممکن می‌شود.

WABetaInfo نسخه‌های بتا اپلیکیشن ها را برای ویژگی‌های احتمالی بررسی می‌کند. در همین راستا این وبلاگ اسکرین شاتی را منتشر کرده که جزئیات آپدیت را نشان می‌دهد.

اسکرین شات از چت های خصوصی ممنوع

اسکرین شات های نسخه بتای واتس اپ نشان می‌دهند که هنگام فعال‌سازی ویژگی امنیتی اسکن اثر انگشت، پیامی در نمایشگر ظاهر می‌شود. در این پیام آمده است: هنگامی‌که اقدام امنیتی اسکن اثر انگشت فعال شود، برای باز کردن واتس اپ نیاز به استفاده از اثر انگشت است.

همچنین ثبت اسکرین شات از تصاویر نیز مسدود خواهد شد. در صورت قفل بودن اپلیکیشن کاربر همچنان می‌تواند نوتیفیکیشن ها را ببیند و به تماس‌های آن پاسخ دهد. WABetaInfo در ادامه پست وبلاگی نوشته است: ما هنوز نمی‌دانیم چرا واتس اپ تصمیم گرفته ثبت اسکرین شات را هنگام فعال‌سازی اسکن اثر انگشت ممنوع کند.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.