• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

استفاده از ماسک در مترو ضروری شد

  • کد خبر : 18665
  • 28 آوریل 2020 - 9:07

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ایجاد پایانه‌های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه‌ای بر لزوم استفاده از ماسک در مترو برای جلوگیری از سرایت و گسترش کرونا ویروس تاکید کرد.

فروش ماسک در مترو

دکتر زالی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک برای افرادی که سوار مترو یا ناوگان اتوبوسرانی می‌شوند، گفت: با توجه به میزان بالای تردد در مترو تهران که در روز گذشته شاهد استفاده حدود ۵۲۰ هزار نفر از متروی تهران بودیم، طبیعی است تامین این تعداد ماسک دشوار است که براساس مصوبه ستاد ملی و وزارت صمت (صنعت معدن و تجارت) مسوولیت این کار را برعهده گرفته است.

ایجاد پایانه‌های فروش ماسک در مترو

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ادامه گفت: بر این اساس مقرر شد پس از انجام مقدمات کار تهیه ماسک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و با کمک وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام پذیرد وبا قیمت یارانه‌ای و مناسب در مبادی مترو در اختیار افراد قرار داده شود.

به گفته وی، پس از انجام مقدمات و تهیه ماسک‌های مذکور با قیمت یارانه‌ای و مناسب در مبادی ورودی مترو عرضه وبین افراد  توزیع می‌شود، درغیر این صورت با توجه به تراکم جمعیت در مترو ممکن است با چالش شیوع بیماری روبرو شویم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با اشاره به ایجاد زیرساختهای لازم  و شرایط تسهیل یافته برای تهیه ماسک خاطرنشان کرد : با هماهنگی‌های لازم قرار است مکانیسمی برای ایجاد پایانه‌های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه‌ای برای تسهیل دسترسی شهروندان تدارک دیده شده است.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی در ادامه به شهروندان تهرانی که از مترو و ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌کنند توصیه کرد: افرادی که امکان خرید ماسک را ندارد برای محافظت خود می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای که در منزل تهیه کردند استفاده کنند و آن را پس از استفاده شسته و اتو شود. اگر این ماسک‌ها از پارچه‌های ضخیم تهیه شود بهتر است و می‌تواند بین ۷-۵ بار مورد استفاده قرار گیرد و تا حدی از سرایت بیماری جلوگیری می‌کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18665

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.