• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان آسیا شد

  • کد خبر : 1889
  • 28 آوریل 2019 - 19:13

 مسابقات پنج وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز در چین آغاز شد که نمایندگان کشورمان در وزن های مختلف به مصاف حریفانشان رفتند .

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی علیاری  در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر یوتا نارا از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد مقابل چنگ هائو چن از چین تایپه با نتیجه ۹ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل اوزور ژوزوپبکوف، دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت و با برتری مقابل حریف قزاق در دیدار رده بندی، سومین مدال برنز را برای ایران به ارمغان آورد.

و با توجه به پیروزی کشتی‌گیر قرقیز مقابل نماینده ازبکستان در فینال این وزن، تیم ملی ایران قهرمان پیکارها شد.

پیش از این محمدرضا گرایی در ۷۲ و سعید عبدولی در ۸۲ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرده بودند. مهرداد مردانی در ۶۰ و حامد تاب در ۶۷ کیلوگرم نیز حذف شده بودند.

شاگردان محمد بنا در روز نخست و ۵ وزن اول صاحب ۲ مدال طلا و ۲ برنز شده بودند. حسین نوری در ۸۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلو ۲ مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورده بودند. سامان عبدولی در ۶۳ و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم نیز ۲ مدال برنز کسب کرده بودند. رضا خدری هم در ۵۵ کیلو به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ۴ مدال طلا و ۳ برنز و ۱۶۵ امتیاز عنوان قهرمانی را بدست آورد.

وزیر ورزش و جوانان قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی را تبریک گفت

متن پیام دکتر سلطانی فر به شرح ذیل است

تبریک  به غیور مردان ایران زمین که در این برهه ی حساس تاریخی  با رقابتی به یادماندنی و کسب خوش رنگ ترین مدالها ،افتخار ،سربلندی و شادمانی را به مردم ایران هدیه کردند و شاد باش به ملت سرافراز ایران که فرزندانشان با غیرتی مثال زدنی پرچم ایران  را پرافتخار به اهتزاز در آوردند.

اینجانب ضمن  قدردانی از تیم ملی کادر فنی و اعضای فدراسیون کشتی آرزوی سربلندی و سلامت برای این عزیزان از خداوند خواستارم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1889

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.