• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
25

اینجا بهشت طلایی ایران است!

  • کد خبر : 1973
  • 01 می 2019 - 9:29

اینبار می‌خواهیم از منطقه‌ای صحبت کنیم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است. رودبار سرزمینی که به دیار زیتون معروف است، نگین سرزمین سبز شمال، بستر و پهنه رویش سوسن و جایی که سفیدرود و کوهستان باهم تلاقی پیدا می‌کنند. رودبار شهرستانی با پیشینه ۶۰۰۰ساله است، شهرستانی در کناره‌ی رودخانه‌ی سپیدرود و همجوار با دامنه‌ی کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی البرز. اما سوای تمام جاذبه‌های رودبار در این مطلب قصد داریم بهشت طلایی ایران را به شما معرفی کنیم .

جدا از همه جاذبه‌هایی که اکثر ما از وجودشان در رودبار باخبر هستیم، دشت های طلایی کلزا در رودبار بسیار زیبا و باورد نکردنی هستند. بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی در شمال ایران با کشت گیاه کلزا، رنگ زرد به خود می‌گیرند و منظره‌ی بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند . از اواخر فروردین تا امروز کمتری مسافری است که از کنار این دشت‌های زیبا در شهر رودبار، رستم آباد و توتکابن عبور کند و در کنار این دشت‌های زیبا توقف نداشته باشد تا عکسی به یادگار بگیرد. معروف‌ترینشان نیز در دوراهی توتکابن و رستم آباد در کنار رودخانه سفید رود قرار دارد.

بسیاری تصور میکنند که این گیاهان خودرو هستند اما این دشت‌ها مزارع کشاورزانی است که کلزا را برای استفاده از دانه‌های روغنی کشت کرده‌اند. در شهرستان رودبار ۱۲۰ هکتار مزرعه کلزاوجود دارد که سالانه ۳۶۰ تن دانه روغنی از آنها برداشت می‌شود.

کلزا گیاهی روغنی است که دارای اسیدهای چرب اشباع‌ نشده و فاقد کلسترول است و از کیفیت غذایی بالایی برخوردار است.

کلزا ، دشت طلایی و دوست داشتنی رودبار

دشت کلزا، نمونه‌ای از نقاشی زیبای طبیعت در نواحی شمالی کشور است.

برای رسیدن به شهرستان رودبار، سه راه اصلی زمینی وجود دارد که عبارتند از: محورهای قزوین – رشت – رودبار ، مازندران – چابکسر – رشت – رودبار  و اردبیل – رشت – رودبار. از طریق راه هوایی هم می‌توان از تنها فرودگاه استان گیلان که در شهرستان رشت واقع شده است، استفاده کرد.

مزارع کلزا در سرزمین های شمالی

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1973

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
  1. چه جای قشنگیییی‌ واقعااا بهشت :))

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.