• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14

دو روش فروش سهام عدالت اعلام شد

  • کد خبر : 20071
  • 31 می 2020 - 11:17

طبق اظهارات سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، سهامدارن به دو روش می توانند سهام خود را به فروش بگذارند.

  • فروش سهام عدالت‌ با کد بورسی: افرادی که برای فروش سهام عدالت‌ به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا ۳۰ درصد انتخاب کرده و بفروشند.
  • فروش سهام عدالت‌ با کد ملی: افرادی که از طریق بانک نسبت به فروش اقدام می‌کنند نیازی به کد بورسی ندارند و با کد ملی ۳۰ درصد از ارزش سهام خود را بدون تعیین نوع سهام و به انتخاب بانک می‌فروشند.
فروش سهام عدالت

آغاز فروش سهام عدالت از طریق بانک ها

حسین فهیمی ضمن اشاره به آغاز فروش سهام عدالت در بانک ها اعلام کرد: اولین بسته پیشنهادی بانک‌ها برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب و برای سفارش‌گیری به شعب بانک‌ها مراجعه کرده بودند، روز گذشته فروش رفت. مشمولان سهام عدالت می‌توانند پس از انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود، با مراجعه به بانک‌ها ۳۰ درصد سهام خود را بفروشند. لازم به ذکر است، سهام‌دار در تعیین ۳۰ درصد نقشی ندارد و انتخاب آن بر عهده بانک است. همانگونه که اشاره کردیم در زمان مراجعه به بانک برای فروش سهام نیازی به  ارائه ی کدبورسی نیست و عملیات با کدملی انجام می شود.

 

تفاوت فروش سهام عدالت در بانک با کارگزاری

فهیمی در تشریح تفاوت فروش سهام عدالت از طریق بانک با کارگزاری نیز توضیح داد: افرادی که به بانک مراجعه می‌کنند، سفارش فروش یکجا برای ۳۰ درصد از سهام را وارد می‌کنند. اما افرادی که به دفاتر کارگزاری مراجعه می‌کنند انتخاب با خودشان است. در واقع می‌توانند هر یک از شرکت‌هایی که در سبد خود دارند را تا ۳۰ درصد انتخاب کنند و برای فروش بگذارند. البته سقف را کارگزار تعیین می‌کند.

 

اختصاص کد جداگانه برای سهام عدالت

سعید اسلامی – عضو شورای عالی بورس – اعلام کرد: شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت هستند، کد جداگانه‌ای دارند؛ یعنی اگر سهام‌دار سهام شرکت ایکس را در پرتفوی خود دارد، سهمی که از این شرکت از طریق سهام عدالت به این فرد تخصیص پیدا می‌کند، کد جداگانه‌ای دارد.

 

مهلت فروش سهام عدالت از طریق کد بورسی

مشمولان سهام عدالت فرصت دارند تا ساعت ۲۴ پانزدهم خردادماه به آدرس اینترنتی WWW.SAMANESE.IR مراجعه کرده و روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند. عدم مراجعه به این سامانه به معنی انتخاب روش غیر مستقیم است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20071

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.