• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
15

شهریه های نجومی مدارس غیردولتی | افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی شهریه

  • کد خبر : 20624
  • 15 ژوئن 2020 - 13:58

رئیس مدارس غیردولتی گفت: حداکثر شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده در مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

شهریه مدارس غیر دولتی

رئیس مدارس غیردولتی درباره موضوع شهریه مدارس غیردولتی در سال ۹۹، تشریح کرد: حداکثر شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده در مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان، متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

مجتبی زینی وند گفت: میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده از ۱۵ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است و مدیران مدرسه حق دریافت شهریه بیش از ۳۰ درصد را ندارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شهریه هر مدرسه در سامانه mosharekatha.ir و سامانه سام مشخص شده و خانواده‌ها قبل از ثبت نام می‌توانند از نرخ شهریه مطلع شوند.

وی گفت: شهریه اعلام شده شهریه ثابت و مربوط به فعالیت‌های آموزشی در مدرسه است و شهریه‌های فوق برنامه غیر آموزشی مدرسه باید بعد از شروع سال تحصیلی از خانواده‌ها دریافت شود.

رئیس مدارس غیردولتی از خانواده‌ها خواست از پرداخت هرگونه وجه برای فعالیت‌های غیر آموزشی مانند اردو، استخر، سرویس‌های ایاب و ذهاب و غذا، خودداری و پرداخت را به بعد از آغاز سال تحصیلی موکول کنند.

آقای زینی وند گفت: شهریه مشخص شده براساس آموزش حضوری و یا آموزش برخط است و با تعطیل شدن مدارس و غیر حضوری شدن کلاس‌ها در سال آینده شهریه ثابت برگشت داده نخواهد شد.

رسیدگی به شکایات درباره شهریه مدارس غیردولتی

رئیس مدارس غیردولتی تصریح کرد: در صورتی که مدرسه‌ای شهریه‌ای بیش از نرخ اعلام شده دریافت کرده است باید آن را به خانواده‌ها بازگرداند و خانواده‌ها نیز در صورت مشاهده این تخلف می‌توانند از طریق سامانه mosharekatha.ir و یا تلفن ۴۳۱۷ شکایت خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس همچنان موظف هستند بخشی از شهریه‌های فوق برنامه‌های سال تحصیلی تمام شده را نیز کسر کنند و به خانواده‌ها برگردانند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: ۷ مدرسه غیر دولتی به علت برنگرداندن شهریه اضافی تعطیل و مدیران آن عزل شده اند. همچنین طرحی در دستور کار داریم که مدارسی که امسال شهریه اضافی دریافت کرده اند حق افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده را نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20624

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.