• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
17

دلیل گران شدن خرما و ماکارونی چیست؟

  • کد خبر : 2070
  • 06 می 2019 - 11:27

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره دلیل گران شدن خرما و ماکارونی و برنامه‌های تعزیرات برای مبارزه با گرانفروشی و احتکار در ماه مبارک رمضان، گفت : ما هرساله طرحی برای ماه رمضان داریم اما امسال شرایط اقتصادی خاص است و شاهد افزایش قیمت برخی کالاها بودیم . محمدعلی اسفنانی گفت : ما برخی از کالاها مانند مرغ و گوشت را از قبل عید کنترل کردیم و تا پایان ماه رمضان هم شاهد افزایش قیمت این کالاها نخواهیم بود.

 

این روزها در حالی قیمت خرما در بازار نقاط مختلف کشور در حال افزایش است که سود این افزایش قیمت همچنان نصیب دلالان و سودجویان می‌شود و کشاورزان بهره‌ای از این افزایش قیمت ندارند.خرما که تا چند ماه پیش با قیمتی در حدود ۷ تا ۸ تومان عرضه می‌شد اکنون قیمت آن به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است.

دلیل گران شدن خرما و ماکارونی

اسفنانی درباره علت گران شدن خرما و ماکارونی اظهار گفت : هرکدام  از محصولات اینها باید موردی برسی شود ،  و مبنا همان قیمتی است که قرار بود اتحادیه برای خرما مشخص کند،  همان خواهد بود وگرنه فاکتور خرید فروشنده‌ها مبنای ما است که حداکثر باید با ده درصد سود بفروشند و مازادش گرانفروشی است و باید برخورد شود.

همچنین ایسان  در مورد علت گرانی ماکارونی گفتند : امسال به دلیل گران افزایش قیمت گندم تا ۱۹۰۰، کارخانه‌هایی که مستقیم آرد مصرف می‌کردند تا ۳۶ درصد به قیمت کالاهایشان اضافه کردند. ایشان ادامه دادند نظارتمان بر مراکز فروش اقلام مانند فروشندگان حلیم و آش، کبابی‌ها و فروشندگان گوشت و مرغ و قنادی‌ها را ادامه می‌دهیم. قیمت زولبیا و بامیه هم کیلویی ۲۰ هزارتومان اعلام شده و بالاتر از این قیمت گرانفروشی است و برخورد می‌شود.

اسفنانی درباره اینکه آیا گزارشی مبنی بر احتکار کالا گزارش شده یا خیر، گفت: گزارشی داشتیم که دو انبار حبوبات احتکار شده و بعد از اعزام نیروهای سازمان تعزیرات مشاهده شد که در سامانه انبارها موجوی‌شان اعلام شده و چیزی تحت عنوان احتکار نداشتیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2070

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.