• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

چرا همیشه احساس خستگی می‌کنیم؟

  • کد خبر : 20844
  • 21 ژوئن 2020 - 11:44

خستگی و بی حالی بعد از یک روز کاری طولانی یک پدیده طبیعی است. اما اگر استراحت به شما کمک نمی‌کند که به وضعیت عادی برگردید باید به پزشک مراجعه کنید. از علت‌های خستگی مداوم می‌توان به کمبود ویتامین بی یا دی، بیماری قلبی یا دیابت اشاره کرد.

علت های خستگی مداوم

از علت‌های خستگی مداوم می‌توان به کمبود ویتامین بی یا دی، بیماری قلبی یا دیابت اشاره کرد. اگر همیشه بی‌انرژی هستید باید به پزشک مراجعه کنید.

خستگی و بی حالی بعد از یک روز کاری طولانی یک پدیده طبیعی است. برای بازگشت به وضعیت عادی، یک فرد سالم به خواب کافی یا فقط آخر هفته نیاز دارد اما حتی اگر استراحت به شما کمک نمی‌کند، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید.

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، به سختی لباس می‌پوشید و وقتی از پله‌ها پایین می‌روید و احساس ضعف می‌کنید؟ همه این علائم می‌توانند مشکلات جدی سلامتی را نشان دهند. با این حال برخی از آنها بطور مستقل قابل حل هستند. در کتاب «سیگنال‌های هشدار دهنده چراغ قرمز بدن شما» که در آمریکا منتشر شده است، برخی علت اصلی را نام برده است.

علت‌های اصلی خستگی مداوم

کم کاری تیروئید

عفونت پنهان دستگاه ادراری

کم شدن آب بدن

کمبود ویتامین ب ۱۲

کمبود ویتامین دی

استفاده از برخی داروها

کمبود آهن

افسردگی

مشکلات روده

مشکلات قلبی

و دیابت

مشکلات کمبود ویتامین شما با یک آزمایش خون ساده تشخیص داده می‌شود. اگر ازمایش نتیجه مثبتی نشان دهد، به احتمال زیاد به شما توصیه می‌شود گوشت، ماهی، لبنیات و تخم مرغ بیشتری بخورید. آمپول ویتامین ب به صورت پزشکی معمولاً فقط در موارد شدید تجویز می‌شود. در باره مشکل ویتامین دی بیشتر در معرض نور قرار گرفته و ماهی و امگا ۳ بیشتر مصرف کنید. در بقیه موارد باید حتما به پزشک یا روانپزشک برای حل افسردگی خود رجوع کنید.

 سندرم خستگی مزمن

اگر خستگی شما بیش از ۶ ماه طول کشیده یا به قدری شدید است که نمی توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید، احتمال سندرم خستگی مزمن نیز ممکن است. این حالت می تواند علائم مختلفی داشته باشد اما خستگی مداوم و غیرقابل توضیح، علت اصلی است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20844

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.