• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

آیا سرمایه گذاری در بازار بورس خوب است؟

  • کد خبر : 21069
  • 25 ژوئن 2020 - 12:45

چرا بورس؟ آیا سرمایه گذاری در بورس خوب است؟ مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟ آیا بورس بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری است؟ با ما همراه باشید تا در ابن مقاله جواب تمامی این سوالات را بیابید.

سرمایه گذاری در بورس

حتما شما هم این روزها در مورد بورس زیاد شنیده اید. افراد زیادی این روزها پس انداز چند سال کار و تلاششان را در بورس به جریان انداخته اند تا آن را چند برابر کنند. اما به نظر شما این کار تا چه اندازه مفید است؟ آیا بورس بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری است؟ بهتر نیست به جای درگیر شدن با اصطلاحات و مفاهیم پیچیده اقتصادی، روی چیزهای دیگری مثل ملک، طلا و … سرمایه گذاری کنید؟ اصلا آیا سرمایه گذاری در بورس خوب است؟ یا این یک بازار گمراه کننده است و بهتر است سمت آن نرفت؟ ما اینجا هستیم تا به همه این سوالات و ابهامات پاسخ دهیم؛ بخش های بعدی مطلب امروز را از دست ندهید.

سرمایه گذاری در بورس چه اهمیتی دارد؟

پیش از آن که به مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در بازار بورس بپردازیم، بد نیست ببینیم که این کار چه اهمیتی دارد؟ چرا امکان حضور گسترده مردم در بازار بورس فراهم شده است؟ همه کشورها بازار بورس دارند و آن را رکن بسیار مهمی در توسعه اقتصادی کشور قلمداد می کنند. در این بازار، بنگاه های اقتصادی و شرکت های مختلفی فعالیت می کنند که سرمایه مورد نیاز خود را از طریق فروش سهامشان به دست می آورند.

این شرکت ها اگر بخواهند از تسهیلات بانک ها استفاده کنند، باید علاوه بر اصل پول، نرخ بهره آن را نیز پس بدهند و این یعنی کسب سود کمتر. اما بورس سرمایه لازم را برای آنها فراهم می کند و در عوض شرکتها هم متعهد می شوند که در سود خود با سرمایه گذاران شریک شوند. به این ترتیب هم شما در بورس به سود می رسید و هم شرکت ها به سرمایه مورد نیاز خود دست پیدا می کنند. مسئله مهم تر این که در این میان، شاهد رونق اقتصادی کشور و بهره وری هرچه بیشتر بنگاه های اقتصادی داخلی هستیم که نتیجه آن، شکوفایی اقتصاد و خارج شدن آن از وضعیت رکود خواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری در بورس در یک نگاه

سرمایه گذاری در بورس

اگر بخواهیم تمام مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس را مفصلا بررسی کنیم، باید چندین مقاله را به این موضوع اختصاص دهیم. برای این که در کوتاه ترین زمان شما را با بخشی از مهم ترین فواید سرمایه گذاری در بورس و ارجحیت آن به دیگر بازارهای سرمایه ای آشنا کنیم، به توضیح موارد زیر بسنده می کنیم:

بازار بورس امنیت بالایی دارد

به جرات می توان بورس را امن ترین بازار برای سرمایه‌گذاری های عمومی تلقی کرد. علت این مسئله آن است که بورس یک بازار قانونی است و تمامی سرمایه گذاران از حمایت قانونی برخوردار هستند. سازمان بورس بر معاملات نظارت کامل دارد و  تمام شرکت ها باید اطلاعات خود را در «سامانه کدال» منتشر کنند. بنابراین بازار بورس از نظر امنیتی کاملا تایید شده و مطمئن است.

با کمترین سرمایه وارد بورس شوید

برای خرید یک ملک، زمین یا مقدار مشخصی طلا، نیاز به سرمایه چند صد میلیونی دارید. این در حالی است که سرمایه‌گذاری در بورس با کمترین مبلغ امکان پذیر است. شما می توانید تنها با ۱۰۰ هزار تومان (مبلغ پایه) سرمایه گذاری کنید.

اطلاعات در بازار بورس شفاف هستند

یکی دیگر از مزایا این است که همه چیز در این بازار کاملا شفاف و واضح است. شما می توانید تغییرات را به صورت لحظه ای رصد کنید و در جریان کوچک ترین نوسانات قرار بگیرید. شرکت هایی که وارد بورس می شوند باید از چند سال قبل سود ده باشند، سرمایه آن ها از مقدار معینی کمتر نباشد و تعهد نمایند که طبق استانداردهایی از پیش تعیین شده، اطلاعات و صورت های مالی خود را برای استفاده عموم سهامدارن ارائه دهند. ویژگی که در دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری مشاهده نمی شود.

دارایی ها در بورس به راحتی نقد می شوند

احتمال بالایی وجود دارد که برای نقد کردن دارایی های همچون ملک و مستغلات و یا طلا و ارز، با مشکلات متعددی مواجه شوید. ممکن است مشتری پیدا نکنید و در صورت پیدا کردن مشتری هم ممکن است تمام پول را یکجا تحویل نگیرید. حتی امکان بروز مشکلات قانونی و نقد نشدن چک های خریدار و یا افتادن در دام کلاهبرداران هم وجود دارد. اما شما با سرمایه گذاری در بورس، قطعا چنین مشکلاتی نخواهید داشت. کافی است چند کلیک کرده و یا چند گزینه را در گوشی تان لمس کنید. به همین راحتی سهام مورد نظرتان فروخته شده و پس از چند روز، مبلغ آن به حسابتان واریز می گردد.

بورس گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری دارد

افرادی که پس اندازشان را در بورس به جریان می اندازند، تنوع بسیار زیادی برای خرید سهام در اختیار دارند. شرکت های بسیار زیادی که هریک در زمینه خاصی فعالیت می کنند، در این بازار حضور دارند و شما می توانید بر اساس بودجه خود و دیگر فاکتورها، مناسب ترین سهام را برای خرید و فروش انتخاب کنید.

تورم، سرمایه گذاری در بورس را تهدید نمی کند

دارایی های مثل خانه، زمین و … همیشه تحت تاثیر تورم در معرض خطر قرار می گیرند. اما طبق بررسی های انجام شده، سرمایه شما در بورس از چنین تهدیداتی در امان است. اگر با آگاهی در بورس سرمایه گذاری کنید، نه تنها تورم آن را تهدید نمی کند، بلکه ارزش سهامتان چند برابر می شود.

سرمایه گذاری در بورس، قانونی و شرعی است

معاملات بازار بورس بسیار نظام مند بوده و بر مبنای قانون انجام می شوند. همچنین تمامی ابزارهای مورد معامله در بورس طبق گفته مرجع تقلید شیعیان قانونی و شرعی هستند و شما می توانید از این نظر کاملا مطمئن باشید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.