• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

علت رخ دادن حادثه معدن قیر طبیعی گیلان‌غرب + جزئیات

  • کد خبر : 21518
  • 04 جولای 2020 - 13:05

عارف ابراهیمی با اشاره به اینکه معدن حادثه دیده ۲۰ کیلومتر بعد از روستای سرتیتان گیلان‌غرب قرار دارد اظهار داشت: حادثه رخ داده در معدن قیر طبیعی گیلان‌غرب ناشی از خروج گاز از مواد معدنی بوده و این نوع گازگرفتگی با مسمومیت همراه است.

حادثه معدن قیر طبیعی گیلان‌غرب

حدود ساعت ۱۲:۴۵ بعداز ظهر روز جمعه، سیزدهم تیرماه به دلیل تجمع گاز در معدن قیر طبیعی شهرستان گیلان‌غرب، هفت تن از معدن کاران دچار حادثه گازگرفتگی شدند که یکی از آنان فوت، دوتن از حادثه‌دیدگان به نام‌های کیومرث نجفی و محمد ملکی، به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه منتقل که کیومرث نجفی شب گذشته ترخیص شده و محمد ملکی در بخش آی.سی.‌یو بستری و طبق اظهارات پرسنل بیمارستان، شرایط عمومی وی پایدار است.

عارف ابراهیمی با اشاره به اینکه معدن حادثه دیده ۲۰ کیلومتر بعد از روستای سرتیتان گیلان‌غرب به سمت غرب قرار دارد اظهار داشت: حادثه رخ داده در معدن قیر طبیعی گیلان‌غرب ناشی از خروج گاز از مواد معدنی بوده و این نوع گازگرفتگی با مسمومیت همراه است.

رئیس خانه معدن استان کرمانشاه افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر ریزش معدن اعلام نشده اما چنانچه باشد بسیار اندک بوده زیرا کارگران خارج از معدن به داخل تونل رفته و به افراد داخل کمک کرده‌اند و اگر ریزش رخ داده بود امکان امدادرسانی وجود نداشت.

علت حادثه معدن قیر طبیعی گیلان‌غرب

گازی که از ماده معدنی خارج می‌شود طبیعی است و چنانچه در این مورد سبب حادثه و فوت شده به طور قطع به دلیل نبود تهویه و تونلی بودن معدن است. به طور قطع موارد ایمنی در این معدن رعایت نشده و هواکش‌هایی که باید به صورت اصولی نصب شود در این معدن وجود نداشته که سبب شدت حادثه شده است.

پس از اعزام هیأت کارشناسی که به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به شهرستان عزیمت کردند علت حادثه را براساس نظر کارشناسی گازگرفتگی اعلام کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.