• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۵۰ میلیون

  • کد خبر : 21640
  • 06 جولای 2020 - 15:45
رئیس بنیاد مسکن از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد خبرداد.
افزایش تسهیلات مسکن روستایی

علی تابش رئیس بنیاد مسکن در مراسم امضای تفاهم نامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه به منظور کمک احداث و تکمیل واحد‌های مسکن روستایی به افراد واجد شرایط میان بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران از تصویب افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: دولت در جلسه چهارشنبه هفته گذشته با پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۵۰ میلیون تومان موافقت کرده و آنرا تصویب کرد.

او ادامه داد: بنیاد مسکن در حال تنظیم متن این مصوبه است و بعد از ابلاغ مصوبه و تعیین سهمیه بانک‌ها از سوی بانک مرکزی این مصوبه اجرایی می‌شود.

تابش با بیان اینکه بانک مرکزی بزودی سهمیه بانک‌ها را میان هفت بانک عامل توزیع خواهد کرد تا بانک‌های ملت، صادرات، مسکن، تجارت، ملی، سپه و رفاه اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کنند افزود: نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن پنج درصد است و سقف تسهیلات مسکن روستایی بر اساس توان بازپرداخت اقساط توسط روستاییان افزایش یافته است.

توضیحات عزیزالله مهدیان درباره افزایش تسهیلات مسکن روستایی زلزله زده ها

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت روند بهسازی واحدهای مسکونی زلزله زده گفت: حداکثر تا پایان مهرماه امسال واحدهای مسکونی زلزله زده که سال گذشته دچار آسیب و خسارت شدند تکمیل شده و تحویل متقاضیان می‌شوند.

مهدیان با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی، بهسازی شدند، گفت: بهسازی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی با همت بنیاد مسکن و با تهیه نقشه و انجام خدمات مهندسی انجام شده است.

وی با یادآوری این مطلب که احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه کار بنیاد است، اجرای این برنامه را در سال ۹۸ توضیح داد و افزود: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و همچنین شهرهای کوچک تاکنون ۱۰۲ هزار واحد با بانک‌ها عقد قرارداد کرده اند و تسهیلات ساخت به آنها داده و ۴۲ هزار واحد از این تعداد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال برای برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی پیشنهاد کرده ایم که سقف تسهیلات از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که منتظر تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت هستیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21640

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.