• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
25

طولانی‌ترین دیواره صخره نوردی جهان در شهر کپنهاگ دانمارک افتتاح شد

  • کد خبر : 21718
  • 08 جولای 2020 - 11:25

طولانی‌ترین دیواره صخره نوردی جهان بر روی بدنه آسمان‌خراشی موسوم به کوپن هیل در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک به وسعت ۱۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

افتتاح طولاني‌ترين ديواره صخره نوردي جهان

امروزه برای صخره نوردی حتما لازم نیست به کوه رفته و برای لذت بردن از این ورزش در کوه ها به دنبال صخره مناسب گشت، بلکه با وجود دیوار های صخره نوردی این مشکل هم برطرف شده تا دوستداران صخره نوردی کمتر به دردسر بیافتند.

طولانی‌ترین دیواره صخره نوردی جهان بر روی بدنه آسمان‌خراشی موسوم به کوپن هیل در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک افتتاح شد. این دیواره صخره‌نوردی متشکل از بخش های شیشه ای و نیز صفحات آلومینیومی مقاوم است.

وسعت کل این دیواره صخره نوردی ۱۲۰۰ متر مربع است و انتظار می‌رود با استقبال علاقمندان به صخره نوردی مواجه شود.

ارتفاع این دیواره از سطح زمین به ۸۰ متر می‌رسد و به چهار بخش متفاوت تقسیم می‌شود. صخره نوردان بعد از تکمیل هر بخش می توانند مدتی توقف کرده و بعد از استراحت مسیر خود را ادامه دهند.

ساده‌ترین بخش مسیر این صخره نوردی در پایین دیواره قرار دارد و صخره نوردان هر چه بیشتر پیش می‌روند با سختی‌های بیشتری مواجه می‌شوند. لبه‌هایی برای استراحت و نفس گیری نیز در فواصل بیست متری از یکدیگر در نظر گرفته شده‌اند.

قرار است در آینده با نورپردازی، این بخش از ساختمان یادشده زیبایی بیشتری پیدا کند. در طراحی این ساختمان در مجموع از ۵۵ تن فولاد استفاده شده است.

رتبه دوم طولانی‌ترین دیواره صخره نوردی جهان

پیش از این، اکسکالیبورExcalibur (شمشیر پادشاه افسانه ای انگلیس )بلندترین دیوار صخره نوردی با ۳۷ متر ارتفاع در مرکز صخره نوردی Bjoeks در شهر خرونینگین هلند بود.

آنچه که بالا رفتن ازاین دیوار را  با چالش روبرو کرده نه تنها بلندی این دیوار بلکه انحنای ۱۱ متری این دیوار است که خمیدگی مصنوعی را ایجاد کرده و سبب می شود تجربه یک صعود واقعی را داشته باشید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=21718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.