• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

نکات کلیدی برای افزایش دوام لباس و ماندگاری آن‌ها

  • کد خبر : 2196
  • 11 می 2019 - 6:30

بهترین لباس ها هم بعد از مدت کوتاهی شکل و شمایل آراسته خود را از دست می‌دهند و این مساله رابطه مستقیم با سلیقه و مهارت ما در نگه داشتن پوشیدنی‌های مان دارد. مراقبت ما از لباس، کفش و وسایلی که تعلق خاطر زیادی به آنها داریم، به سادگی عمر آنها را طولانی‌تر می‌کند.

هزینه خرید لباس بخش مهمی از هزینه‌های خانوار را شکل می‌دهد اما می‌توان با مراقبت صحیح از لباس‌ها و افزایش دوام لباس این هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش داد.

در این مطلب چند نکته کلیدی و مهم برای افزایش دوام لباس و ماندگاری آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد و در ادامه خواهیم گفت که لباس آب رفته را چطور به حالت اول برگردانید.

راه های افزایش دوام لباس و ماندگاری آن‌ها

برچسب مراقبتی لباس را مطالعه کنید

اولین قدم برای مراقبت از لباس شناختن خود لباس است. شما باید بدانید که لباس‌های شما چه جنس و الیافی دارد و از این نوع از جنس و الیاف چطور باید مراقبت کرد.فقط کافی است برچسبی را که نولید کنندگان بر روی لباس درج کرده اند را بخوانید .

این اطلاعات معمولا به صورت گرافیکی یا نوشته است و اگر معنای این نوشته‌ها و علامت‌های گرافیکی را نمی‌دانید می‌توانید به این مقاله از مجله قرمز مراجعه کنید. این اطلاعات شامل نحوه شستشو، دمای مناسب آب، دمای اتو و اطلاعات مربوط به خشک شدن لباس است.

برچسب مراقبتی لباس را مطالعه کنید

لباس‌ها را قبل از شستن، پشت و رو کنید

فرآیند شستشوی لباس چه ماشینی باشد و چه دستی، فرآیندی فرسایشی است و وقتی لباس با مواد شوینده و آب و چنگ زدن و … برخورد پیدا می‌کند الیاف آن صدمه می‌بیند. تنها راه برای کاهش دادن این صدمه این است که لباس‌ها را پشت و رو کنید با این کار لباس‌ها با یکدیگر کمترین برخورد را خواهند داشت .

این نکته در شستن لباس‌ها اهمیت زیادی دارد چون وقتی لباسی را پشت و رو می‌کنید رویه بیرونی آن کمتر در معرض برخورد و ساییدگی قرار می‌گیرد و رنگ لباس کمتر آسیب می‌بیند

لباس‌ها را قبل از شستن، پشت و رو کنید

دکمه‌ها و زیپ‌های لباس را ببندید

این نکته هنگام شستن لباس کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و بیشتر افراد لباس‌های خود را همان طور که از تن درآورده‌اند داخل ماشین لباسشویی می‌اندازند. این کار دوام لباس و عمر لباس را کمتر می کند .

قبل از آن که لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و یا با دست آن‌ها را بشویید حتما همه زیپ‌ها و دکمه‌های لباس را ببندید. زیپ لباس‌ها به خصوص زیپ شلوار که معمولا فلزی است هنگام شستشو با بافت لباس و دیگر لباس‌ها برخورد می‌کند و باعث نخ کش شدن و آسیب دیده بافت لباس‌ها می‌شود  پس علاوه بر پشت و رو کردن، بستن زیپ‌ها و دکمه‌های لباس را هم فراموش نکنید تا کمترین آسیب در هنگام شستشو به لباس‌های شما وارد شود و دوام لباس تضمین شود.

دکمه‌ها و زیپ‌های لباس را ببندید

لباس‌ها را در جریان هوا خشک کنید

برای افزایش دوام لباس و ماندگاری آن‌ها تا حد ممکن از خشک کن استفاده نکنید . اگر به محیط باز دسترسی دارید لباس‌ها را در آن خشک کنید تا در مقابل جریان هوا و تابش نور خورشید قرار بگیرند و ضدعفونی شوند. به خصوص اگر لباسی را لکه بری کرده‌اید اهمیت خشک کردن آن در مقابل جریان هوا بسیار بیشتر خواهد شد چون اگر لکه‌ها به طور کامل پاک نشده باشند استفاده از خشک کن باقیمانده آن‌ها را تثبیت خواهد کرد. قبل از خشک کردن لباس حتما از پاک شدن لکه‌ها اطمینان حاصل کنید سپس آن‌ها را در مقابل آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

لباس‌ها را در جریان هوا خشک کنید

لباس کوچک شده را به این روش مجدداً اندازه کنید

کوچک شدن لباس‌ها پس از شستشو یک معضل بزرگ در مراقبت از لباس است. اگر جنس لباس شما نخی باشد و آن را با آبی که دمای بالاتری از حد تعیین شده دارد بشویید و یا اگر از خشک کن استفاده کنید لباس شما کوچک خواهد شد و به اصطلاح آب می‌رود.

گر لباس‌های شما مکرراً کوچک می‌شود از این ترفند ساده کمک بگیرید؛ لباس‌ها را در خشک کن ماشین لباسشویی خشک کنید اما قبل از اینکه لباس کاملاً خشک شود آن را از خشک کن خارج کنید و در هوای آزاد قرار دهید. این کار نه تنها از کوچک شدن لباس جلوگیری می‌کند بلکه در کاهش مصرف انرژی هم موثر است

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2196

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.