• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

درخواست آمریکا از ایران برای آزادی محکوم امنیتی

  • کد خبر : 2207
  • 11 می 2019 - 8:22

به گزارش پایگاه خبری دخالت ، یک منبع آگاه جمعه شب به شبکه خبری سی ان ان گفته ایران درخواست آمریکا را برای  آزادی محکوم امنیتی ( باقر نمازی ) که در ایران به دلیل جرائم امنیتی محکوم شده را رد کرده است.

مطابق ادعای سی ان ان ، رابرت اوبراین نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور گروگان ها طی یک نامه ای در اواخر آوریل خواستار آزادی باقر نمازی شده بود.طبق این ادعا رابرت اوبراین نوشته بود که اگر ایران باقر نمازی را ازاد کند ایالات متحده آمریکا با جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکره خواهد شد.

این منبع آگاه اشاره کرده که رابرت اوبراین این نامه را کمی بعد از آن نوشت که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در نیویورک گفته بود که برای تبادل زندانیان اختیار دارد.

اقای ظریف پیش از این در مصاحبه ای در ۶ اردیبهشت ماه دریافت این نامه را تایید کرده بود.ایشان اشاره کردند که در این نامه درخواست شده که اتباع آمریکایی بازداشت شده در ایران آزاد شوند.وزیر امور خارجه کشورمان در آن مصاحبه بدون اشاره به زمان ارسال نامه آن را یکجانبه دانسته بود.

این منبع آگاه به سی ان ان گفته بود که ایرانی ها پیشنهاد داده شده توسط دولت آمریکا را قبول نکرده و اشاره بر این داشتند که قبل از هر گفت و گوی احتمالی نباید هیچ پیش شرطی وجود داشته باشد.

آزادی محکوم امنیتی / ظریف در کنفرانس جامعه آسیا در نیویورک

ماه گذشته ظریف طی سخنرانی در نشست موسسه «جامعه آسیا» در نیویورک، گفته بود: « آنچه که من می‌توانم به عنوان وزیر خارجه انجام دهم، این است که این پیشنهاد را علنا روی میز مذاکرات بگذارم. بیایید آنها را تبادل کنیم. تمام افرادی که در زندان‌ها هستند، چه در آمریکا، چه در کشورهای دیگر و منتظر استرداد به آمریکا هستند، ما معتقدیم که اتهامات علیه آنها ساختگی است و در مقابل آمریکا نیز معتقد است که اتهامات علیه زندانیان در ایران ساختگی است».

وی در ادامه افزود: «بسیار خب، بیایید هیچ بحثی در این باره نداشته باشیم و به تبادل زندانیان اقدام کنیم. من آمادگی دارم تا این کار را انجام دهم و اختیار انجام این کار را نیز دارم. ما شش ماه پیش به دولت آمریکا اطلاع دادیم که آمادگی این کار را داریم و هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. اگر آنها هر چیزی به جز این به شما بگویند، دروغ گفته‌اند».

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات ظریف،‌ بار دیگر به شرط‌گذاری روی آورده و اعلام کرده بود ایران ابتدا باید به صورت یکجانبه تمام زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2207

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.