• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

آیا هیولای مونتاک راز معمای تسلا را برملا می کند؟

  • کد خبر : 22098
  • 16 جولای 2020 - 12:36

معمای تسلا و ساحل معروف مونتاک دو معمای بزرگی هستند که علاقه مندان به ماجراهای دنیای مجازی با آنها آشنا هستند.

معمای تسلا

معمای تسلا و ساحل معروف مونتاک دو معمای بزرگی هستند که علاقه مندان به ماجراهای دنیای مجازی با آنها آشنا هستند. ساحل مونتاک جایی است که نیکولا تسلا و همکارانش، پروژه ی رنگین کمان را در آن اجرا کردند. سال ۲۰۰۸ یک لاشه ی ناشناخته و عجیب در این ساحل پر رمز و راز پیدا شد بسیاری آن را به تسلا و پروژه مرموزش ربط دادند. عجیب تر این که بعد از انتشار عکس این لاشه عجیب و غریب، خود لاشه گم شد! بسیاری معتقد بودند که جسد متعلق به یک لاک پشت دریایی است و برخی هم آن را یک موش آبی بی دانستند. در نهایت، دارن نش Darren Naish، جانور-باستان شناس مشهور، تنها تصاویر موجود از این لاشه را متعلق به یک راکون دانست. اما آیا ممکن است واقعا هیولای مونتاک از آینده آمده باشد و معمای تسلا را حل کند؟

آزمایش فیلادلفیا و معمای تسلا

آزمایش فیلادلفیا یکی از مخوف ترین پروژه های دولت آمریکا است که با عنوان پروژه رنگین کمان در سال ۱۹۴۳ برای ایجاد تونل زمان انجام شد. در این پروژه کشتی ها نامرئی شدند و نتایج وحشتناک آن هنوز در بندر فیلادلفیا یا همان مونتاک مشاهده می شود. دولت آمریکا قصد داشت با انجام این کار، هواپیماها و کشتی هایش را از رادار خارج کند تا با چشم هم قابل مشاهده و شناسایی نباشند. برای تحقق این هدف، نیکولا تسلا و جان نیومن، تصمیم گرفتند کشتی را با استفاده از امواج الکتریسیته، از بعد زمان و مکان خارج کنند.

پروژه در بندر فیلادلفیا شروع شد و بیشتر از ۴۰۰ دانشمند در آن مشارکت داشتند که یکی از آنها انیشتین بود. تسلا دستگاه های عجیبی ساخته بود که اشیائی مثل میز و صندلی و … با آنها ناپدید می شدند! گزینه بعدی برای آزمایش، تعدادی حیوان بودند که با قفس هایشان ناپدید شدند. نکته عجیب معمای تسلا این بود که وقتی حیوانات را باز گرداندند، روی بدنشان جای سوختگی بود و البته تعدادی از آنها ناپدید شده بودند! حالا دانستید که چرا هیولای مونتاک را به پروژه تسلا ربط داده اند؟

آزمایش انسانی پروژه ی رنگین کمان

آزمایشات انجام شده در پروژه رنگین کمان، دانشمندان را بر آن داشت تا آن را روی انسان آزمایش نکنند. اما حس کنجکاوی و میل به کشف بیشتر در انسان با هیچ چیز قابل کنترل نیست. در ۱۲ اوت ۱۹۴۳، کشتی « یو اس اس الدریدج» با تمام خدمه اش مورد آزمایش قرار گرفت. البته هیچ یک از ملوان ها خبر نداشتند که چه چیزی در انتظارشان است.

بعد از حرکت کشتی، دستگاه ها شروع به کار کردند و کشتی با همه ی افرادش ناپدید شد. چهار ساعت بعد، کشتی دوباره در ساحل فیلادلفیا ظاهر شد و ماجراهای عجیب و وحشتناکی پیش آمد که معمای تسلا را بیش از پیش رازآلود و ترسناک کرد. افراد داخل کشتی این بار وضعیت فجیعی داشتند؛ یکی در آتیش میسوخت، یکی دیوانه شده بود، یکی دچار حمله ی قلبی شده بود و تعدادی هم یا مرده بودند و یا در بدنه کشتی در حال ذوب شدن بودند! چند نفری که زنده بودند هم بعد از چند هفته ناپدید شدند تا همه چیز همانطور مبهم باقی بماند.

از معمای تسلا تا پروژه مونتاک

«دانکن» و «بیلک» دو نفر از خدمه ی کشتی بودند که از کشتی بیرون پریده و زنده مانده بودند. گزارش های آنها واقعا حیرت برانگیز بود. ۴۰ سال بعد از این ماجرا یعنی در سال ۱۹۸۳، پروژه ای به نام مونتاک دقیقا در همین مکان اجرا شد که مربوط به سفر در زمان بود. دانکن و بیلک، از سال ۱۹۴۳ به پروژه ی مونتاک در سال ۱۹۸۳ سفر کرده بودند! این دو نفر، فیزیکدان و از دوستان جان فیومن بودن و گزارش دادند که جان چهل سال بعد، دو قایق برای نجاتشان آماده کرده بوده!!!

آنها همچنین گفتند که فیومن در سال ۱۹۸۴ کاملا پیر شده و گفته چهل سال است که منتظر برگشتن دوستانش است! دانکن و بلیک از شخص سومی هم صحبت کردند که به خاطر اشتباهی که در ساعت بدنش به وجود آمده، بعد از ورود به سال ۱۹۸۴، هر ساعت به اندازه یک سال پیر میشده و بعد از چند روز از دنیا رفته است! معمای تسلا همچنان حل نشده باقی مانده و هربار که اتفاق جدیدی در ساحل مونتاک می افتد، دوباره تمام اطلاعات این پروژه رازآلود را در معرض بررسی و نقد قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22098

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.