• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
16

اعطای وام ویژه به ۳ میلیون خانوار | برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم

  • کد خبر : 22445
  • 25 جولای 2020 - 11:28

رئیس‌جمهور: دو طرح مهم برای مستاجرین تصویب کردیم. اعطای وام ویژه‌ به ۳ میلیون خانوار که در چهار نوبت پرداخت می‌شود و برای کسب و کار های دارای مشکل نیز وامی در نظر گرفته ایم.

اعطای وام به ۳ میلیون خانوار

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: بیش از پنج ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا مواجه بودند و وارد ماه ششم شدیم. بیش از دو سال و دو ماه هم است که مردم با تحریم شدید آمریکا مواجه بودند که وارد دومین سال و سومین ماه شدیم.

حسن روحانی افزود: مردم مشکلات اقتصادی بسیاری را در این سال‌ها داشته و تجربه کرده بودند. بحث‌هایی هم برای بهداشت و سلامتی برای مردم ایجاد شد و تکلیف مردم برای فاصله اجتماعی مشکلات اجتماعی و عاطفی ایجاد می‌کند که مردم باید تحمل کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وقتی می‌گوییم عروسی باشد، ولی مراسم پرجمعیت نباشد، مردم مشکلات عاطفی دارند. وقتی می‌گوییم عزا باشد، ولی مراسم عزا نباشد، مردم در سختی و فشار قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهار داشت: مردم ایران در این دو سال و چند ماه و در این پنج ماه برای مقابله با ویروس کرونا نشان داده دارای توان و قدرت کافی برای مقابله و ایستادگی در برابر فشار‌ها هستند و به زانو درنمی‌آیند. اگر ۱۰ فشار دیگر هم وارد شود و بخواهد مردم را از مسیر درست خارج کند، مردم با تعاون و همکاری، هر مشکل بزرگ را سهل و آسان می‌کنند.

اعطای وام ویژه به ۳ میلیون خانوار

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به دو عنصر مهم نیاز داریم، تصریح کرد: عنصر نخست، امید به آینده است. یاس باید از بین برود. اگر یاس جامعه را فرا بگیرد، موفقیتی در کار نخواهد بود بنابراین باید همواره به آینده به عنوان روز فرج و گشایش همیشه امیدوار هستیم و می‌دانیم دیر یا زود، آینده با حق است. عنصر دیگر هم تدبیر، حسابگری و برنامه‌ریزی درست برای عبور از مشکلات و سختی‌ها است.

حسن روحانی تشریح کرد: کشور علیرغم بیماری کرونا و تحریم یک مشکل حاد و بحرانی آن‌چنانی را شاهد نیستیم. دولت هم هرچه در توان دارد انجام می‌دهد. ما در این شرایط دو طرح مهم برای مستاجران تصویب کردیم. برای کسب و کار‌هایی که دارای مشکل هستند هم وامی در اختیارشان می‌گذاریم. وام ویژه‌ای برای سه میلیون خانوار قرار دادیم که در چهار نوبت پرداخت می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری‌ ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی

روحانی درباره برگزاری مراسم محرم هم گفت: عزاداری ماه محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر دو کنار هم انجام شود. روز عرفه باید با شکوه و رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و اماکن مذهبی برگزار شود. در عید قربان هم مردم با توزیع گوشت قربانی به یاری نیازمندان بیایند.

وی با تأکید بر اینکه باید عزاداری امام حسین( ع) را با تراکم کمتر انجام دهیم و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، خاطرنشان کرد: زمان عزاداری نباید طولانی شود و ما را در مسیر شیوع قرار دهد و می شود زمان را کوتاه تر کرد.

روحانی با بیان اینکه امسال استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم تراکم جمعیت هم جز شکوه عزاداری خواهد بود، یادآور شد: ایران باید الگوی شیعیان باشد و این الگو باید با بهترین شکل انجام شود. نحوه نذری دادن باید با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.