• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
11

ماجرای تجمع اعتراضی در دانشگاه تهران چه بود؟

  • کد خبر : 2269
  • 14 می 2019 - 4:45

یک تشکل دانشجویی با ارسال نامه‌ای به ریاست دانشگاه، به تذکر حجاب در دانشگاه اعتراض کرد..

 روز گذشته در واکنش به آنچه اعتراض به تذکرات حراست دانشگاه درباره حجاب دانشجویان خوانده شد، تجمع اعتراضی در دانشگاه تهران برگزار شد. مطابق گزارش خبرگزاری‌ها و فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، این تجمع در مواردی به زد و خورد میان دانشجویان هم کشیده شد.

پس از تجمع این گروه از دانشجویان که در مخالفت با درخواست اجرای ضوابط کامل پوشش دانشجویان دختر در محوطه دانشگاه برپا شد گروهی از دانشجویان دانشگاه نیز در حمایت از دستورالعمل صادره دانشگاه و مخالفت با دانشجویان معترض، تجمع کردند.

برپایه این گزارش، فضای داخلی محوطه دانشگاه در پی مشاجره دو گروه از دانشجویان مخالف و موافق این دستورالعمل که بعضا با شعار‌های دو طرف علیه یکدیگر همراه بود، برای لحظاتی ملتهب شد.

این گروه از دانشجویان معترض هنگامی که مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، معاون فرهنگی دانشگاه با حضور در میان دانشجویان از آن‌ها خواست تا برای بیان مطالبات خود به سالن آمفی تئاتر پردیس هنر‌های زیبا بروند.

در ادامه توافق شد نمایندگانی از دو گروه مخالف و موافق دستورالعمل جدید دانشگاه در سالن آمفی تئاتر بیانیه خود را قرائت کنند که دانشجویان پس از قرائت بیانیه‌هایی خود، سالن را ترک کردند.

تجمع اعتراضی در دانشگاه تهران

تجمع اعتراضی در دانشگاه تهران /ماجرای یک بخشنامه 

تقارن ماه مبارک رمضان و سال تحصیلی، دانشگاه‌ها را به فکر تدبیری برای حفظ حرمت ماه رمضان در عین رعایت حال کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند می‌اندازد.

حاصل این تدبیر در یکی دو سال گذشته، بخش‌نامه‌ای بوده که تمام دانشگاه‌ها را ملزم می‌کند محلی را برای خوردن و آشامیدن کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند تخصیص بدهند. دانشگاه‌ها هم چنین مکانی را معین، و با روزه‌خواری علنی برخورد می‌کنند. اینطوری هم حرمت ماه مبارک حفظ می‌شود و هم آن‌ها که روزه نمی‌گیرند به شکم‌شان می‌رسند.

 اما اجرای این بخش‌نامه در دانشگاه تهران با حاشیه‌هایی همراه شد که ناراحتی گروهی از دانشجویان را در پی داشت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2269

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.